De AutoRAI van dit jaar werd voor het eerst georganiseerd ná de show van Genève. De RAI heeft dit probeersel bedacht om méér primeurs naar de hoodstad te lokken. Aangezien de meeste fabrikanten hun primeurs liever in Zwitserland tonen op een show die toonaangevend is, was de AutoRAI een beetje in het slop geraakt. Het experiment pakte evenwel niet goed uit: er kwamen minder bezoekers.

Een onderzoek heeft inmiddels een aantal redenen aangevoerd. Het weer heeft een rol gespeeld, zegt men (er waren drie dagen zon en wie laat zich door het weer weerhouden om heel veel mooite auto’s tezien?) en er waren meer concurrerende evenementen (de woonboulevard?). Je zou dus verwachten dat de eerstvolgende editie van 2009 wel weer ouderwets in januari plaatsvindt, maar nee: het wordt weer maart. Vreemd, want gelet op de klimaatontwikkeling zal het weer dan nog beter zijn.

Misschien moeten ze de toegangsprijs per persoon onder de 1.000 euro zien te houden en een parkeerkaartje op de drie plekken die de RAI heeft ook net even onder de 500 euro. Wedden dat dát helpt!
 

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)