Ken je de Bentley S2 Continental? Chapeau, want het is een zeldzaam ding. In 1961 kreeg deze Bentley S2 Continental een carrosserie gemaakt door de Londense koetsenbouwer James Young. Het schijnt dat er van deze koets maar vier zijn gemaakt. Een bijzondere keuze om uitgerekend van deze auto de 6,2-liter V8-motor te wisselen voor een elektromotor van Lunaz Design.

De ombouw van Lunaz begint met een 3D-scan, daarna wordt de carrosserie gestript en helemaal gerestaureerd. Alles dat gerepareerd kon worden, is hersteld. Wat niet meer te redden is, wordt gerecycled. De batterijen en elektromotor zijn speciaal voor Lunaz ontwikkeld. De aandrijflijn is goed voor 406 pk en 719 Nm. Volgens Lunaz sprint de restomod van 0 naar 100 km/u in 6,9 seconden.

Een groot deel van de rest van de auto – stuurinrichting, ophanging, remmen, elektronica – heeft ook een update gekregen om te presteren naar de huidige veiligheids- en performancestandaard. Zo zijn er bijvoorbeeld grotere remklauwen met zes zuigers vóór en vier zuigers áchter. Het nieuwe onderstel is vanuit de cabine in hardheid te verstellen.

Het interieur van de elektrische Bentley S2 Continental

Over die cabine gesproken, daar vind je prachtige oranje bekleding. Het oranje leer is gemaakt van ‘op natuurlijke wijze gevallen olijfbladeren’, terwijl de vloerbedekking bestaat uit nylonvezel van gerecyclede plastic flessen. Zelfs het hout op het dashboard komt van een ‘duurzame bron’.

Lunaz-oprichter David Lorenz: ‘Deze magnifieke Bentley S2 Continental was al een exceptionele auto. Als een van de weinige exemplaren in zijn soort die er nog op de wereld is. In deze nieuwe vorm is het de zeldzaamste auto ooit die omgezet is naar vol-elektrische proporties.’ Wat je daarvoor precies kwijt bent, wil Lunaz niet vertellen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)