
Ken je de Bentley S2 Continental? Chapeau, want het is een zeldzaam ding. In 1961 kreeg deze Bentley S2 Continental een carrosserie gemaakt door de Londense koetsenbouwer James Young. Het schijnt dat er van deze koets maar vier zijn gemaakt. Een bijzondere keuze om uitgerekend van deze auto de 6,2-liter V8-motor te wisselen voor een elektromotor van Lunaz Design.
De ombouw van Lunaz begint met een 3D-scan, daarna wordt de carrosserie gestript en helemaal gerestaureerd. Alles dat gerepareerd kon worden, is hersteld. Wat niet meer te redden is, wordt gerecycled. De batterijen en elektromotor zijn speciaal voor Lunaz ontwikkeld. De aandrijflijn is goed voor 406 pk en 719 Nm. Volgens Lunaz sprint de restomod van 0 naar 100 km/u in 6,9 seconden.
Een groot deel van de rest van de auto – stuurinrichting, ophanging, remmen, elektronica – heeft ook een update gekregen om te presteren naar de huidige veiligheids- en performancestandaard. Zo zijn er bijvoorbeeld grotere remklauwen met zes zuigers vóór en vier zuigers áchter. Het nieuwe onderstel is vanuit de cabine in hardheid te verstellen.
Het interieur van de elektrische Bentley S2 Continental
Over die cabine gesproken, daar vind je prachtige oranje bekleding. Het oranje leer is gemaakt van ‘op natuurlijke wijze gevallen olijfbladeren’, terwijl de vloerbedekking bestaat uit nylonvezel van gerecyclede plastic flessen. Zelfs het hout op het dashboard komt van een ‘duurzame bron’.
Lunaz-oprichter David Lorenz: ‘Deze magnifieke Bentley S2 Continental was al een exceptionele auto. Als een van de weinige exemplaren in zijn soort die er nog op de wereld is. In deze nieuwe vorm is het de zeldzaamste auto ooit die omgezet is naar vol-elektrische proporties.’ Wat je daarvoor precies kwijt bent, wil Lunaz niet vertellen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Welke van deze prachtbakken is de beste driftauto?

Aston Martin DB11 AMR vs Porsche 911 Turbo S vs Bentley Continental GT V8 vs Ferrari Roma

Bentley Continental GT V8 Mulliner: is ie zo luxe genoeg?

Bentley Continental GT Speed

Ex-ontwerpbaas van Bentley zegt dat kleine auto’s ontwerpen moeilijker is dan hypercars

Bentley stopt met twaalfcilinders, maar niet voordat ze de krachtigste W12 ooit bouwen

Waarom 2022 een recordjaar was voor de allerduurste automerken ter wereld

Rijden met een 100 jaar oude Bentley Blower op Laguna Seca (en door de drive-thru)

Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


Deze BMW 1602 is gemaakt van koolstofvezel en heeft de motor van een M3


Deze Chevrolet Camaro heeft een volledig koolstofvezel koets en ruim 650 pk


Toyota GR maakt zelf een AE86 restomod op waterstof


Deze oude Mercedes 280 SE heeft een moderne AMG-V8 (en een handbak)


De Renault 5 bestaat een halve eeuw: hoe rijdt deze elektrische restomod?



Je zou het niet zeggen, maar de nieuwe Ford Explorer is eigenlijk een Volkswagen


De nieuwe Volkswagen ID.2All heeft de tellers van de Golf 1 of Kever


Ora Funky Cat review: Kan de schattige hatchback uit China het hier maken?


EV-mythbuster: ‘Met een grotere accu hoef je minder vaak te stoppen’


Dit zijn alle elektrische stationwagens die nu of binnenkort te koop zijn




Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


De laatste Wraith is de krachtigste Rolls-Royce ooit (en de laatste coupé met V12)


Lego en Land Rover vieren de 75e verjaardag van de Defender




Deze prachtige Aston Martin DB6 is nu een elektrische auto


Zo bouwt Cosworth V12-motoren voor GMA T.50


BAC stopt met de e-Mono op waterstof, gaat verder met verbrandingsmotor


Komt er een F1 GP van Londen? Er liggen veelbelovende plannen



Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen



De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off


Luister naar de opvolger van de Mercedes-AMG GT


Alles wat je moet weten over de nieuwe Ferrari Roma Spider


Roush rust de nieuwe Ford Mustang uit met een supercharger (300 pk extra!)


‘EU werkt aan plan om toch wel verbrandingsmotoren toe te staan in 2035’



Je zou het niet zeggen, maar de nieuwe Ford Explorer is eigenlijk een Volkswagen


Zelfs in Amerika worden ze gek van linksplakkers, dus daar gaan ze wat aan doen



Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen



De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Reacties