Is er een betere plek om de cabrioversie van de nieuwe 6-serie te presenteren dan Los Angeles, waar je zelfs in december nog open over de boulevards kunt rollen terwijl rolschaatsende siliconenmeisjes je om de oren vliegen? Wij dachten van niet.
Gelukkig heeft BMW het trucje van de 3-serie en Z4 – een metalen klapdak – niet doorgevoerd op de vierzits 6-serie. Die krijgt gewoon weer dat schitterende, apart gevormde softtopje, met twee ‘vinnen’ die langs de achterruit richting het kofferdeksel steken. Net als voorheen kan de achterruit dan ook weer elektrisch geopend worden terwijl het dak nog dicht zit. Het hele stoffen geval klapt in negentien seconden weg en in 24 seconden weer dicht. Dat kan ook rijdend, tot een snelheid van 40 km/u.
Voorlopig komt de open 6 alleen met twee benzinemotoren. De 640i haalt 320 pk uit z’n 3,0-liter zes-in-lijn turbomotor, goed voor een sprinttijd van 0 naar 100 van 5,7 seconden. Ook lachen: met z’n CO2-uitstoot van 185 g/km krijgt ie een B-label toegewezen. De dikkere 650i met V8-turbomotor heeft 407 pk en doet de 0-tot-100 in 5,0 seconden. Beide hebben ze standaard een achttraps automaat.
Op onze markt zal de cabrio de eerste zijn die zich laat zien, nog vóór de coupé. In maart vind je ‘m bij de BMW-dealer voor een vanafprijs van 102.500 euro.
Reacties