
‘Drei turbo? NEIN! Mehr, mehr, mehr!’ klonkt het in het hoofdkantoor van BMW. Ergens vloog er een perforator door de lucht en de ingenieurs schoten snel terug naar de tekentafel. Tenminste, dat is de voorstelling die wij maken. Het resultaat is de BMW 750d xDrive, een 3,0-liter überdiesel met vier turbo’s. Dat is evenveel als een Bugatti Chiron, maar dan met zes cilinders in plaats van zestien. Met een vermogen van 400 pk en een koppel van 760 Nm is het de krachtigste dieselmotor ooit in een BMW.
Het slagschip zit in 4,6 seconden vanuit stilstand op 100 km/u. De topsnelheid wordt niet vermeld, maar is ongetwijfeld begrensd op 250 km/u. Volgens BMW verbruikt de 7-serie slechts 5,9 liter diesel per 100 kilometer. Misschien als je chauffeur rijdt. Instap-Porsches vernederen bij het stoplicht kan vanaf deze zomer.
Wie iets minder poep heeft aan de ozonlaag kan deze zomer ook in de BMW 740e iPerformance stappen. Daarin rij je 44 kilometer elektrisch (in de praktijk rond de 30) en sprint je in 5,3 seconden naar de 100 km/u. Voor de plug-in hybride met 326 pk hoef je maar 15 procent bijtelling te betalen. Moet je wel beloven dat je hem echt oplaadt.
Meer van TopGear


Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Binnenkort kan een laadbeurt echt zo kort duren als een tankbeurt in Europa

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor
