
‘Drei turbo? NEIN! Mehr, mehr, mehr!’ klonkt het in het hoofdkantoor van BMW. Ergens vloog er een perforator door de lucht en de ingenieurs schoten snel terug naar de tekentafel. Tenminste, dat is de voorstelling die wij maken. Het resultaat is de BMW 750d xDrive, een 3,0-liter überdiesel met vier turbo’s. Dat is evenveel als een Bugatti Chiron, maar dan met zes cilinders in plaats van zestien. Met een vermogen van 400 pk en een koppel van 760 Nm is het de krachtigste dieselmotor ooit in een BMW.
Het slagschip zit in 4,6 seconden vanuit stilstand op 100 km/u. De topsnelheid wordt niet vermeld, maar is ongetwijfeld begrensd op 250 km/u. Volgens BMW verbruikt de 7-serie slechts 5,9 liter diesel per 100 kilometer. Misschien als je chauffeur rijdt. Instap-Porsches vernederen bij het stoplicht kan vanaf deze zomer.
Wie iets minder poep heeft aan de ozonlaag kan deze zomer ook in de BMW 740e iPerformance stappen. Daarin rij je 44 kilometer elektrisch (in de praktijk rond de 30) en sprint je in 5,3 seconden naar de 100 km/u. Voor de plug-in hybride met 326 pk hoef je maar 15 procent bijtelling te betalen. Moet je wel beloven dat je hem echt oplaadt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Hoezo onbetrouwbaar? Deze BMW 750 Li heeft bijna een miljoen kilometer gelopen

92% van de EV-rijders gaan niet meer terug naar benzine, en het is niet vanwege het klimaat

BMW i7 M70 xDrive review: Hoe rijdt de sterkste elektrische BMW?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit busje werd ontwikkeld door Porsche, en nu is het een spotgoedkope occasion met 200 pk

Je moet twee keer kijken waarom de vraag van deze Mazda-rijder niet zo snugger is

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten
