
Een baan als testrijder voor een automerk klinkt je waarschijnlijk als muziek in de oren. Stukjes toeren in een dure auto voordat ook maar iemand anders erin rijdt. Totdat de baas op en dag naar je toe komt en je op een vliegtuig naar Las Vegas zet met de sleutels van een BMW 8-serie Cabrio. Arme jij.
Naast het feit dat de gratis cocktails in de casino’s niet te hachelen zijn, heb je een groter probleem. Want in de buurt van de gokstad ligt Death Valley, een van de heetste plekken op aarde. Gefeliciteerd, jij mag de BMW 8-serie Cabrio door een plek boenderen waar het altijd stoffig is, schaduw niet bestaat en de temperatuur met enige regelmaat oploopt tot 50 graden.
Het is een plek die letterlijk uitgekozen is vanwege zijn martelkarakter. Een troost: de BMW 8-serie Cabrio heeft het zwaarder dan jij. Zo parkeert BMW de testauto’s uren aaneen met het dak open in de brandende zon om te kijken of alle elektronica en systemen blijven functioneren.
Als het testwerk rond Death Valley erop zit, mag de BMW 8-serie Cabrio naar Zweden om daar in temperaturen ver onder nul te worden getest. En dan pas begint het leuke: prestatietesten op de Nürburgring. Als je dan nog geen ontslag hebt genomen.
Meer van TopGear


Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Geluk is… een Porsche die eindelijk vlammen spuwt (zonder pops and bangs-tune)

Heeft het nu zin gehad om een nieuw merk van een modelnaam te maken?

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Fatbike moet je vanaf nu plussize-bike noemen: ‘fatshaming niet meer van deze tijd’

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal
