
Een baan als testrijder voor een automerk klinkt je waarschijnlijk als muziek in de oren. Stukjes toeren in een dure auto voordat ook maar iemand anders erin rijdt. Totdat de baas op en dag naar je toe komt en je op een vliegtuig naar Las Vegas zet met de sleutels van een BMW 8-serie Cabrio. Arme jij.
Naast het feit dat de gratis cocktails in de casino’s niet te hachelen zijn, heb je een groter probleem. Want in de buurt van de gokstad ligt Death Valley, een van de heetste plekken op aarde. Gefeliciteerd, jij mag de BMW 8-serie Cabrio door een plek boenderen waar het altijd stoffig is, schaduw niet bestaat en de temperatuur met enige regelmaat oploopt tot 50 graden.
Het is een plek die letterlijk uitgekozen is vanwege zijn martelkarakter. Een troost: de BMW 8-serie Cabrio heeft het zwaarder dan jij. Zo parkeert BMW de testauto’s uren aaneen met het dak open in de brandende zon om te kijken of alle elektronica en systemen blijven functioneren.
Als het testwerk rond Death Valley erop zit, mag de BMW 8-serie Cabrio naar Zweden om daar in temperaturen ver onder nul te worden getest. En dan pas begint het leuke: prestatietesten op de Nürburgring. Als je dan nog geen ontslag hebt genomen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Groot automerk hoopt verkoopcijfers op te krikken door modellen met ‘met extra proteïne’

Mag je op de snelweg een auto met een sleepkabel trekken of krijg je dan een boete?

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?
