
Dat je geen afhankelijkheid wilt van één land, dat merkten we allemaal toen de oorlog in Oekraïne uitbrak. De brandstofprijzen schoten omhoog door de schaarste. De CEO van BMW waarschuwt nu voor een soortgelijk scenario met elektrische auto’s. Hij vindt dat we niet alles moeten inzetten op één soort aandrijving.
‘Als je kijkt naar de technologie die uitkomt, de EV-beweging, moeten we voorzichtig zijn, want tegelijkertijd vergroot je de afhankelijkheid van heel klein aantal landen’, zei Oliver Zipse. Volgens Reuters doelt de hoofdman op dat de grondstoffen voor batterijen voornamelijk uit China komen.
‘Als iemand om de een of andere reden geen elektrische auto kan kopen maar wel een auto nodig heeft, zou je dan liever voorstellen dat hij voor altijd in zijn oude auto blijft rijden? Als je geen verbrandingsmotoren meer verkoopt, doet iemand anders dat wel’, voegt hij eraan toe.
Wat is volgens Zipse de oplossing?
Volgens de CEO is het belangrijk om alsnog zuinige benzineauto’s aan te bieden. Daarbij voert hij ook argumenten aan als een niet volledig dekkend laadnetwerk en de hoge prijs voor elektrische auto’s. BMW waarschuwde eerder ook al voor de strenge emissie-eisen die eraan zitten te komen – die zouden voor een hoge werkloosheid zorgen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De baas van BMW waarschuwt voor toekomst met alleen maar elektrische auto’s”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Dit denk ik er ook van.Niet alleen inzetten op elektrische wagens maat ook verder diesel en benzine motoren verfijnen .