
Bij de meeste BMW’s zit elk wiel vast met vijf bouten, wat betekent dat je per velgenwissel twintig bouten los moet draaien en weer vast moet draaien. En dan moet je ook nog de velg met één hand omhooghouden, omdat Duitse merken vertikken wielmoeren te gebruiken. Wil je het leven makkelijker maken (en lastiger voor boeven), dan kun je deze centrale wielmoeren halen.
Velgen met centrale wielmoeren zijn de nieuwste accessoire van BMW M Performance Parts. De centrelock-velgen zijn ontwikkeld in de racerij om tijd te besparen bij pitstops, maar ze zien er vooral heel cool uit. Je hebt dus niet meer vijf losse bouten per wiel, maar één dikke wielmoer. De nieuwe velgen zijn ontwikkeld voor de BMW M2, M3 en de M4. Ze zitten ook op de BMW 3.0 CSL, trouwens.
Je kunt niet zomaar de nieuwe centrelock-velgen monteren. Je moet op elke as de wielnaaf vervangen zodat de centrale moer ook daadwerkelijk past, zo laat BMW weten aan TopGear Nederland. Daarnaast heb je een speciaal stuk gereedschap nodig om de wielen vast te zetten; je kunt niet zomaar een dopje 23 pakken. Deze speciale wielmoersleutel zullen de meeste boefjes niet bij zich hebben.

Je moet de velgen met centrale wielmoer stevig aandraaien
En dan is er nog de kracht die nodig is om het wiel los te maken. Waar de meeste wielbouten van BMW met een kracht van ongeveer 140 Nm vastgezet moeten worden, moet je deze wielen met 930 Nm per wielmoer aandraaien. Zorg maar dat je een aardige hefboom kunt maken. De velgen zijn trouwens 19-inch voor de voorkant en 20-inch voor de achterkant. Wat het setje velgen moet kosten, weten we niet.
Eén reactie op “Deze nieuwe velgen voor de BMW M3 en M2 zijn extra lastig te jatten”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé is fraaier, duurder en goedkoper geworden

Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Flitsmeister gaat je vanaf nu niet meer waarschuwen voor deze (vervelende) camera’s

Zelfs binnen Europa kan het je extra geld kosten om Google Maps te gebruiken op vakantie

Er komen ook nog leuke (en snelle) auto’s aan mét benzinemotor van Hyundai N

Zinloos en onpraktisch.
Maar wel Uber-Cool! 😁