BMW M Performance Parts Concept: rijdende catalogus

De hele catalogus van BMW M in een auto met een lange naam

BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW M Performance Parts Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW M Performance Parts Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept
BMW 'M Performance Parts' Concept

De BMW M Performance Parts Concept is vandaag onthuld bij het Goodwood Festival of Speed. Een kleine auto met een hele grote naam.

Simpel gezegd is dit een BMW M2 met veel performance onderdelen uit de Motorsport-catalogus van BMW. Het doel van dit concept is om de kleine sport coupé lichter en sneller te maken en aerodynamisch te verbeteren.

Hoeveel lichter is de BMW M Performance Parts Concept?

Met deze onderdelen heeft BMW 60 kilo van de M2 af kunnen schaven. Overal waar het kan, is koolstofvezel geplaatst. De motorkap, de zijpanelen, de vleugeltjes en spoilertjes en ook het dak is koolstofvezel. Er is ons verteld dat dit concept gebaseerd is op de BMW M2, een auto die recent nog is vervangen door de M2 Competition. Je krijgt dus een 3,0-liter twin-turbo zescilinder die 410 pk en 550 Nm naar de achterwielen gooit.

De ophanging is wel veranderd. Dit zijn M Performance-schokdempers die 20 millimeter verlaagd en in verschillende gradaties van stijfheid ingesteld kunnen worden. Deze ophanging zit verstopt achter 19-inch ‘frozen gold’ gesmeden velgen. Deze zijn alleen al 6 kilo lichter dan de standaard M2-wielen.

Waar is er nog meer gewicht bespaard?

Dacht je dat we al klaar waren met het koolstofvezel? Ook de diffuser en de achterklep zijn koolstofvezel. En het materiaal is zelfs in het interieur terug te vinden. Andere gebieden waar gewicht is bespaard zijn de lichtere stoelen (9 kilo), en een lichtere batterij (14 kilo).

‘BMW M GmbH is veel betrokken geweest in het design van deze auto’, wordt ons verteld. ‘De race-expertise helpt mee in het ontwikkelen van de onderdelen van deze auto.’

Deze kleine auto met de grote naam is dus eigenlijk een rijdende catalogus van BMW M-onderdelen. Dus zeg het maar: willen we meer van dit soort auto’s zien?


preview


Nieuwste van TopGear

Autonieuws