Tijd om nog meer nutteloze producten met ‘extra proteïne’ te kopen, want je mag 30 kilo in spieren aankomen. Of nog beter: je mag stoppen met je dieet want je hoeft geen 30 kilo meer af te vallen. Je kijkt naar de nieuwe BMW M2 CS en het is de lichtste uitvoering van de M2 van deze generatie. Door een hoop met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP) spulletjes wist BMW 30 kilo weg te snoepen. En natuurlijk voegen ze vermogen toe.

De nieuwe BMW M2 CS werd vorige week al onthuld in Italië, maar de specificaties waren nog even geheim. Die kunnen we nu met je delen. Of misschien wil je de auto eerst bestellen, en daarna de specificatieslijst doornemen, want de auto zal slechts in ‘beperkte aantallen’ worden geproduceerd. Een concreet getal hangt BMW nog niet aan de nieuwe BMW M2. Je herkent de CS aan de dikke ducktail-spoiler achterop, die ook van CFRP is.

Hoogtepunten van BMW M2 CS

  • 50 pk en 50 Nm extra dan de normale M2
  • Lichtste uitvoering van huidige M2 (-30 kilo)
  • 530 pk en 650 Nm totaal
  • Geen handbak
  • 0-100 in 3,8 seconden

De BMW M2 CS is voorzien van een verlaagd adaptief M-onderstel met andere veren, dempers en een aangepaste stuurinrichting. De carrosserie ligt 8 millimeter lager dan bij de reguliere M2. De remmen zijn krachtiger en de software van de stabiliteitscontrole is aangepast. De M Dynamic Mode is afgestemd op circuitgebruik en je kunt de tractiecontrole instellen in tien standen.

Specificaties van de BMW M2 CS

BMW behoudt de 3,0-liter zes-in-lijn, maar verandert de software. Hierdoor groeit de power met 50 Nm en 50 pk naar 650 Nm en 530 pk. De achterwielaandrijving blijft ook en de CS is alleen leverbaar met een automaat. De 0-100-tijd is 3,8 seconden en omdat het M Driver’s Package standaard is, is de topsnelheid begrensd op 302 km/u.

Het interieur van de nieuwe CS

Ondanks de gewichtsbesparing is het geen karige bedoening in de BMW M2 CS. Er is gewoon stoelverwarming en je hebt het inmiddels bekende Curved Display van BMW. En sfeerverlichting. Standaard is het Harman Kardon-audiosysteem en natuurlijk is er een hoop koolstofvezel en alcantara. Op de middenconsole vind je de knop om alles in te stellen van de motor tot de adaptieve ophanging.

Wat is de Nederlandse prijs van de BMW M2 CS?

De BMW M2 CS kost in Nederland 166.617 euro. Deze prijs is inclusief het M Driver’s Package. Optioneel kun je nog gaan voor keramische remmen of een M Performance-uitlaatsysteem. Het merk belooft een ‘raceauto-geluid’ als je de duurdere uitlaat selecteert. Kleurenopties zijn onder meer Sapphirschwarz metallic, Velvet Blue metallic, Brooklyn Grau en Portimao Blau.

Wanneer komt de BMW M2 CS?

De BMW M2 CS wordt vanaf eind zomer 2025 leverbaar. De productie is beperkt, en de belangrijkste markten zijn de VS, Duitsland en China. Dat zegt BMW waarschijnlijk alvast om teleurstellingen te voorkomen. Klanten in Nederland die interesse hebben, doen er goed aan zich vroegtijdig bij hun dealer te melden.

2 reacties op “Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment”

Laat een antwoord achter aan RGT8 Reactie annuleren

(verplicht)