
Het smachten naar een BMW M2 GTS is voorbij. Soort van, tenminste. Evolve Automotive uit Engeland is het wachten zat en bouwt zijn eigen visie op de hardcore M2.
De motorkap en het dak zijn vervangen door koolstofvezel exemplaren. Het totale gewicht zakt 14 kilo en het zwaartepunt ook. Dat is altijd fijn. Zoals zijn grote broer krijgt de BMW M2 GTS ook een lelijke (verstelbare) achterspoiler.
Een koolstofvezel luchtinlaat, een andere uitlaat en wat aanpassingen aan de ECU verhogen het vermogen naar 406 pk. Dat vermogen gaat via plakkerige Toyo R888 semi-slicks naar het asfalt. Die bandjes mogen gewoon op de weg gebruikt worden, maar het liefst gebruik je de non-GTS natuurlijk op het circuit. De dempers zijn instelbaar, net als bij de M4 GTS.
Nu nog een rolkooi erin en (lelijke oranje) GTS-velgen eronder knallen en je kunt hem naast je M4 GTS parkeren. Vooralsnog is het een leuke hommage aan de BMW M2 GTS, die er wellicht ooit nog komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren

De eerste camera’s voor kilometerheffing zijn opgehangen op de A12 en volgend jaar gaan ze werken
