
Het smachten naar een BMW M2 GTS is voorbij. Soort van, tenminste. Evolve Automotive uit Engeland is het wachten zat en bouwt zijn eigen visie op de hardcore M2.
De motorkap en het dak zijn vervangen door koolstofvezel exemplaren. Het totale gewicht zakt 14 kilo en het zwaartepunt ook. Dat is altijd fijn. Zoals zijn grote broer krijgt de BMW M2 GTS ook een lelijke (verstelbare) achterspoiler.
Een koolstofvezel luchtinlaat, een andere uitlaat en wat aanpassingen aan de ECU verhogen het vermogen naar 406 pk. Dat vermogen gaat via plakkerige Toyo R888 semi-slicks naar het asfalt. Die bandjes mogen gewoon op de weg gebruikt worden, maar het liefst gebruik je de non-GTS natuurlijk op het circuit. De dempers zijn instelbaar, net als bij de M4 GTS.
Nu nog een rolkooi erin en (lelijke oranje) GTS-velgen eronder knallen en je kunt hem naast je M4 GTS parkeren. Vooralsnog is het een leuke hommage aan de BMW M2 GTS, die er wellicht ooit nog komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Waarom de BMW 2-serie duurder zou kunnen worden dan de X6

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

Vermogen BMW M2 CS bekend: heel erg veel

Waarom de vernieuwde benzineversies van de 2-serie nog wel een ‘i’ dragen op de bips

De snelle BMW M240i is een koopje in vergelijking met de nieuwe M2

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De Ikea-auto onder de EV’s gaat slecht 10.000 euro kosten (en je moet hem zelf in elkaar zetten)
