Daar istie dan! De definitieve M3. BMW heeft een beetje Mercedesje gespeeld bij het wereldkundig maken van de gegevens over de M3: Mercedes vond het ook leuk daar een paar weken over te doen bij de nieuwe C-klasse. En wij maar schrijven. Laat dat nou net de bedoeling zijn van de marketingboys bij BMW. En was het de moeite van het wachten waard?
Mwah. We zien wel wat detailverschillen met de eerder door BMW getoonde concept-M3, maar het voornaamste wat deze foto’s bewijzen is dat ‘ie ook echt rijdt. Oh, en je ziet nu ook het interieur – dat had een apart persbericht kunnen zijn – en de binnenkant van de kofferklep – idem, maar die foto vind jij vast niet belangrijk. Wij trouwens ook niet. En, de prijs is ook vastgesteld – ook in hetzelfde persbericht: 99.500 euro. En dat is bijna 8.000 euro goedkoper dan de Audi RS4. Die heeft dan weliswaar vierwielaandrijving, maar wat wil je: grip in je skidorp of in zes uur naar de Yeti-bar in de Alpen?
Heb je alle etappes van dat belangrijke M3-nieuws gemist, hier dan nog één keer op een rijtje waar BMW zes weken over heeft gedaan: de nieuwe M3 heeft een bult op z’n motorkap waaronder een 420-pk sterke V8 is verstopt – voor het eerst in een M3-model – met 400 Nm aan koppel en een handmatig te bedienen zesversnellingsbak. De dikste 3 vliegt in 4,8 seconden van 0 naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van… ja, inderdaad. 250. Verder zit er een lichtgewicht carbonfiber dak op, een setje uitlaten en M3-badges en daarmee is hij wel af. Nu maar wachten tot we erin mogen rijden – het kan niet anders dan dat dát een feest is. Later wéér meer dus…
Reacties