
De 30ste verjaardag is er een die veel mensen graag stilletjes voorbij laten gaan. BMW gelukkig niet, daar vieren ze de verjaardag van de M3 door er een kek kleurtje op te smeren en een lading badges op te dumpen.
Oude kleuren op nieuwe modellen doen het vaak goed en dat is bij deze powersedan geen uitzondering. De kleur Macao Blue metallic was destijds een optie op de oer-M3 en siert nu de jubileumuitvoering. De legendarische kleur Dakar Yellow van de E36 had ook niet misstaan, wat ons betreft. Het feestinterieur komt minder goed uit de verf. De stoelen komen van de faillissementverkoop van de Halfords en hebben een lelijk borduursel op de hoofdsteunen. Verder kom je de 30-badges tegen op het dashboard, de gordels, de dorpels en de voorschermen.
In de basis is de 30 Jahre Edition een M3 met Competition Package en daarom heeft ie 450 pk. De Dreier knalt daarmee in 4 seconden van 0 naar 100 km/u. Ja, de M3 is ver gekomen sinds de viercilinder met 200 pk uit 1986. Al was de E30 ook niet langzaam te noemen met een topsnelheid van 235 km/u.
BMW verdeelt wereldwijd vijfhonderd exemplaren van de M3 30 Jahre Edition. Tien daarvan komen deze zomer naar Nederland, dertig jaar nadat de eerste koopovereenkomst voor een BMW M3 werd ondertekend. De prijs wordt nog bekend gemaakt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

BMW M2 vs BMW M3 Touring review: Welke pretmachine moet je kiezen?

BMW M-baas bevestigt: ‘Er komt nooit een elektrische M3 met de naam iM3’

Tuner gaat de BMW M3 E46 met wat koolstofvezel ombouwen tot CSL

De volgende BMW M3 wordt volledig elektrisch, maar krijgt ook een benzineversie

De 17 bruutste uitvoeringen van de BMW M3/M4

Een BMW M3 is goedkoper dan een Suzuki Baleno

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
