Er gaat een moment komen dat de laatste 4,4-liter V8 biturbo van de productieband rolt en dat de M-divisie van BMW overgaat op elektromotoren. Als we zo vrij mogen zijn en het voor BMW in mogen vullen, dan betekent het verdwijnen van de V8 twee dingen: er komt nog een kanon van een M-model als ultieme uitsmijter en de elektrische toekomst biedt nieuwe kansen. Kansen voor modellen die met benzinemotoren niet levensvatbaar waren en dat nu ineens misschien wel zijn, bijvoorbeeld een BMW M7 of BMW M9.
Het is allemaal ongelofelijk speculatief, maar een BMW M7 en BMW M9 behoren wellicht tot de mogelijkheden. Het Duitse automerk registreerde de merknamen bij een handelsmerkenbureau in de Filipijnen. Momenteel is er een nieuwe 7-serie onderweg en het zou kunnen betekenen dat BMW eindelijk een M7 op basis van de nieuwe 7-serie maakt. BMW maakte nog nooit eerder een échte BMW M7. Misschien ook wel omdat een M7 als een tang op een varken zou slaan. Wel kregen we de bloedsnelle BMW M760Li.
En de BMW M9?
We weten dat de M-divisie van BMW werkt aan een supercar met 600 pk. Tenminste, dat waren de laatste signalen in 2019. Het gebeurt nog weleens dat projecten prematuur worden afgebroken. Het gerucht van een BMW M9 sluit aan op het supercar-project. Het zou een hybride supercar kunnen worden zoals de eerdere berichten dat bevestigden, of een volledig elektrische sportauto. Uiteraard kan het ook gewoon zijn dat BMW de modelnamen M7 en M9 alvast gereserveerd wil hebben, zodat niemand ermee aan de haal gaat.
Reacties