
Goed nieuws! De facelift van de BMW M8 is nauwelijks een facelift. Dat betekent dat een van de laatst overgebleven mooie BMW’s zijn schoonheid behoudt. Het merk bedacht acht nieuwe lakkleuren en een nieuwe set velgen voor de BMW M8. Ook lijkt het erop dat de normale M8 komt te vervallen en je straks alleen nog de Competition kunt kopen.
Naast de nieuwe kleuren zijn er nieuwe Shadow Line-koplampen te bestellen, die donkerder zijn dan de standaard units. De grille is nu standaard zwart, dus dat past mooi bij de rest. Het touchscreen binnenin groeit met ongeveer 2 inch naar 12,3 inch. Ook zijn er nieuwe opties voor de interieurbekleding.
Specificaties BMW M8 Competition na de facelift
Helaas, geen extra power uit de 4,4-liter V8. Via de achttraps automaat gaat 625 pk naar alle vier de wielen. Achterop zit een sperdifferentieel. De Coupé en Gran Coupé schieten in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u. De iets zwaardere Cabrio doet er 3,3 seconden over.
Ook kleine facelift voor de normale 8-serie

De normale 8-serie krijgt ook wat wijzigingen mee. Handig om te weten is dat de auto altijd het M Sport-pakket gemonteerd krijgt. De instap-8 wordt dus zowaar een collectors’ item. Of niet, natuurlijk. De grille van de gefacelifte 8-serie geeft nu standaard licht. Bij de vernieuwde 8-serie groeit het touchscreen eveneens en in de configurator vind je nieuwe lakkleuren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

Deze bijna nieuwe Nederlandse BMW 8X Jeff Koons kan van jou zijn

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit
