
Vind van het gezicht van de BMX XM en zijn speciale Label Red wat je wilt, maar oersterk zijn de twee SUV’s wel. Maakt dat alles goed? Dat is aan jou om te bepalen. Maar wat houd je over als het vermogen van 653 pk en 748 pk krimpt naar 475 pk? Dan kom je uit bij de BMW XM 50e. Wellicht dat BMW zelf realiseert dat dit geen getallen zijn om aan de grote klok te hangen.
Anders dan bij andere modellen is er geen uitgebreide persbericht. Nee. Er is alleen een productpagina aangemaakt waar je de informatie over de XM 50e vindt en een video waarbij de cameraman moeite heeft om de camera stil te houden. Op de productpagina komen we erachter dat de XM 50e dezelfde aandrijflijn krijgt als de i7 M70, maar dan met bijna 200 pk minder. Het koppel zakt met ongeveer 300 Nm naar 700 Nm.
Prestaties van de BMW XM 50e
De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 5,1 seconden. Het is zeker geen slak dus, maar stelt wel wat teleur als je weet wat de zes-in-lijn en elektromotor teweeg kunnen brengen. De XM met V8-motor doet het sprintje in 4,3 seconden en de Label Red zelfs in 3,8 seconden. Verder staat de BMW XM 50e op 23-inch lichtmetalen velgen, zit er verlichting in de nieren en komen het differentieel en de ophanging van BMW M af.
Dankzij de 22,1-kWh batterij kom je 84 kilometer ver als je puur elektrisch rijdt. Dat is ongeveer even ver als met de gewone XM. Of de 50e ook in Europa te koop komt, is nog de vraag. Het Duitse BimmerToday verwacht dat deze versie van de BMW XM vooral bedoeld is voor de Aziatische markt. Wellicht dat we daar later meer over horen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Niet iedereen zal de BMW XM mooi vinden, maar is het wel een fijne auto om te hebben? (review)

BMW deelt nieuwe beelden van crashende BMW XM op Pikes Peak

Is de BMW XM beter te behappen met deze bodykit?

BMW XM review: Zit er iets briljants achter die omstreden snuit?

De BMW XM Label Red krijgt rode lippenstift (en 748 pk!)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
