
Vind van het gezicht van de BMX XM en zijn speciale Label Red wat je wilt, maar oersterk zijn de twee SUV’s wel. Maakt dat alles goed? Dat is aan jou om te bepalen. Maar wat houd je over als het vermogen van 653 pk en 748 pk krimpt naar 475 pk? Dan kom je uit bij de BMW XM 50e. Wellicht dat BMW zelf realiseert dat dit geen getallen zijn om aan de grote klok te hangen.
Anders dan bij andere modellen is er geen uitgebreide persbericht. Nee. Er is alleen een productpagina aangemaakt waar je de informatie over de XM 50e vindt en een video waarbij de cameraman moeite heeft om de camera stil te houden. Op de productpagina komen we erachter dat de XM 50e dezelfde aandrijflijn krijgt als de i7 M70, maar dan met bijna 200 pk minder. Het koppel zakt met ongeveer 300 Nm naar 700 Nm.
Prestaties van de BMW XM 50e
De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 5,1 seconden. Het is zeker geen slak dus, maar stelt wel wat teleur als je weet wat de zes-in-lijn en elektromotor teweeg kunnen brengen. De XM met V8-motor doet het sprintje in 4,3 seconden en de Label Red zelfs in 3,8 seconden. Verder staat de BMW XM 50e op 23-inch lichtmetalen velgen, zit er verlichting in de nieren en komen het differentieel en de ophanging van BMW M af.
Dankzij de 22,1-kWh batterij kom je 84 kilometer ver als je puur elektrisch rijdt. Dat is ongeveer even ver als met de gewone XM. Of de 50e ook in Europa te koop komt, is nog de vraag. Het Duitse BimmerToday verwacht dat deze versie van de BMW XM vooral bedoeld is voor de Aziatische markt. Wellicht dat we daar later meer over horen.
Meer van TopGear


Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

BMW XM Label Red: hoe rijdt de minst subtiele auto van dit moment? (review)

Niet iedereen zal de BMW XM mooi vinden, maar is het wel een fijne auto om te hebben? (review)

BMW deelt nieuwe beelden van crashende BMW XM op Pikes Peak

Is de BMW XM beter te behappen met deze bodykit?

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

De compleet nieuwe Bentley biedt plaats aan twee rijke mensen, een chauffeur en een tekkel

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Is zo’n superchique Mercedes CLS Shooting Brake (X218) na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)

Vanaf wanneer is de elektrische auto nou echt verplicht? En is de benzineauto dan verboden?
