
Ford Nederland hoeft maar 43.707 euro hebben voor de Ford Mustang Bullitt V8, wat ongelofelijk schappelijk is. Helaas is de ‘wet BPM-vrijstelling voor auto’s die het straatbeeld sieren’ nog altijd niet door de Tweede Kamer heen en mag je maar liefst 79.348 euro aan belastingen betalen, waardoor het totaalbedrag neerkomt op 123.055 euro. En dan zijn er plots een hoop alternatieven te bedenken.
De bestuurder van deze Nederlandse Ford Mustang heeft het beter bekeken, want hij kreeg een zogenoemd ‘BN-kenteken’. Waar de inspiratie voor deze benaming vandaan komt, hoeven we hopelijk niet uit te leggen. Het BN-kenteken is het broertje van het GN-kenteken. De letters staan officieus voor ‘Buiten Nederland’ of ‘Geen Nederland’. Vaak zijn deze kenteken voor medewerkers van ambassades of consulaten die niet in aanmerking komen voor een diplomaten-kenteken.
Vanwege privacyredenen geven we niet het volledige kenteken, maar we kunnen vertellen dat deze Ford Mustang Bullitt binnen de laatste categorie van de BN-kentekens valt. Volgens Overheid.nl zijn deze kentekens ‘slechts opgegeven voor motorrijtuigen waarvoor overeenkomstig de voorschriften van de Minister van Financiën een voorwaardelijke vrijstelling van belasting is verleend, voor zover deze niet vallen onder onderdeel a.’ Wat de bestuurder exact betaalde voor de Mustang, is niet bekend.
We geven de eigenaar van de Mustang in ieder geval groot gelijk. Elke Bullitt heeft de 5,0-liter V8 uit de Mustang GT, turbo- en superchargerloos, maar met het inlaattraject van de Shelby GT350. Dat betekent een knoeperd van een open luchtfilter en 14 extra pk’s. Een automaat is geen optie: schakelen zul je, met een witte biljartbalpook en een koppeling die je een goed doorbloede, mannelijke kuitspier bezorgt.Van alle attracties van de Bullitt is zijn geluid de voornaamste. Het is nauwelijks te bevatten hoe goed hij klinkt.
Foto: Carspotter15, via CarSpotsNL
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

De Mustang GTD is bloedsnel op Nürburgring, en daar is één merk onverwachts teleurgesteld in

Is zo’n brute Ford Mustang na twintig jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De volgende praktische Ford Mustang is niet elektrisch, maar krijgt een dikke V8

Ford: ga niet rijden in rijdersauto’s van Ford

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

Ford Explorer vs Opel Grandland: welke elektrische crossover moet je kiezen? (review)

De goede reden waarom de nieuwe politieauto’s nu mooie velgen hebben in plaats van lelijke wieldoppen

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Het ooit zo populaire Ford is nu ook in Europa een kleiner merk dan BMW

Deze ondergewaardeerde sportieve sedans zijn tegenwoordig heel betaalbaar (en zijn geen Audi of BMW)

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De eerste Tesla’s zonder bestuurder gaan dit jaar al de weg op

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Deze twee broers bouwen de gekste V8-creaties: ‘Batterijen horen in een zaklamp’

Mag je eigenlijk blijven rijden als het oranje motorlampje brandt? En wat betekent het?

Is zo’n brute Nissan 370Z na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Waarom er vanaf volgende week mysterieuze camera’s verschijnen langs de snelwegen (die geen flitsers zijn)

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Of je kiest voor deze. Bpm reeds voldaan 🙂
Net geen Bullitt, maar ook leuk.
In België betaal je hier ook een extra 15000 om hem in verkeer te brengen en jaarlijks rond de 5000 om te mogen rijden.
In Duitsland volgens de verkoper maximum 800 euro.
TG: in Duitsland en Belgie betaal je geen BPM en kost die auto dus ca. 80 mille minder,, in NL hebben wij belachelijke zware anti-autobelastingen die veel te hoog zijn, protesteer liever daartegen. Voor diplomaten gelden nu eenmaal andere regels (o.a. onschendbaarheid en fiscaal), dat is in elk land zo, niet alleen in NL.
Jankbal…. Liever dit dan nog kut prius erbij
1000% mee eens deze Mustang siert idd het straatbeeld.
Dit is meten met 2 maten.
Iedereen is gelijk en niemand staat boven de wet.
Schande dat je bijna €80.000 vrij van belasting kan rondrijden terwijl wij als hardwerkende hiervoor jaren moeten werken.
Als medewerkers van ambassades of als consulaat of een diplomaat dan krijg je al meer dan goed betaald dus laat ze dan ook net als de rest gewoon belasting betalen.
TG: Iedereen is gelijkwaardig, niet gelijk. Jij betaalt ook geen belasting in het buitenland als je eens een keertje daar rijdt. Een “BN” rijdt in principe incidenteel in NL. Is dus feitelijk hetzelfde. Ben je toch gelijk.
Deze rijdt zolang in Nederland als de eigenaar er werkt. Dat kan best 6 jaar zijn. Hij mag deze auto dan meenemen als verhuisgoed naar zijn thuisland, ja inderdaad belastingvrij. Mocht je als particulier denken deze koop ik dan wel over, mag je indien amerikaanse specs, langs de RDW ter keuring en even alsnog de bpm aftikken.