
Ford Nederland hoeft maar 43.707 euro hebben voor de Ford Mustang Bullitt V8, wat ongelofelijk schappelijk is. Helaas is de ‘wet BPM-vrijstelling voor auto’s die het straatbeeld sieren’ nog altijd niet door de Tweede Kamer heen en mag je maar liefst 79.348 euro aan belastingen betalen, waardoor het totaalbedrag neerkomt op 123.055 euro. En dan zijn er plots een hoop alternatieven te bedenken.
De bestuurder van deze Nederlandse Ford Mustang heeft het beter bekeken, want hij kreeg een zogenoemd ‘BN-kenteken’. Waar de inspiratie voor deze benaming vandaan komt, hoeven we hopelijk niet uit te leggen. Het BN-kenteken is het broertje van het GN-kenteken. De letters staan officieus voor ‘Buiten Nederland’ of ‘Geen Nederland’. Vaak zijn deze kenteken voor medewerkers van ambassades of consulaten die niet in aanmerking komen voor een diplomaten-kenteken.
Vanwege privacyredenen geven we niet het volledige kenteken, maar we kunnen vertellen dat deze Ford Mustang Bullitt binnen de laatste categorie van de BN-kentekens valt. Volgens Overheid.nl zijn deze kentekens ‘slechts opgegeven voor motorrijtuigen waarvoor overeenkomstig de voorschriften van de Minister van Financiën een voorwaardelijke vrijstelling van belasting is verleend, voor zover deze niet vallen onder onderdeel a.’ Wat de bestuurder exact betaalde voor de Mustang, is niet bekend.
We geven de eigenaar van de Mustang in ieder geval groot gelijk. Elke Bullitt heeft de 5,0-liter V8 uit de Mustang GT, turbo- en superchargerloos, maar met het inlaattraject van de Shelby GT350. Dat betekent een knoeperd van een open luchtfilter en 14 extra pk’s. Een automaat is geen optie: schakelen zul je, met een witte biljartbalpook en een koppeling die je een goed doorbloede, mannelijke kuitspier bezorgt.Van alle attracties van de Bullitt is zijn geluid de voornaamste. Het is nauwelijks te bevatten hoe goed hij klinkt.
Foto: Carspotter15, via CarSpotsNL
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

We rijden op de Nederlandse snelweg zonder handen – en het is nog legaal ook

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Een geïmporteerde auto is nu vaak nog een risico, maar dankzij deze nieuwe regels misschien niet meer

De toestand bij Nissan is dramatisch: het merk deelt hoe bizar slecht het écht gaat

Nieuwe regels van de EU maakt het lastiger oude auto’s op de weg te houden

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Of je kiest voor deze. Bpm reeds voldaan 🙂
Net geen Bullitt, maar ook leuk.
In België betaal je hier ook een extra 15000 om hem in verkeer te brengen en jaarlijks rond de 5000 om te mogen rijden.
In Duitsland volgens de verkoper maximum 800 euro.
TG: in Duitsland en Belgie betaal je geen BPM en kost die auto dus ca. 80 mille minder,, in NL hebben wij belachelijke zware anti-autobelastingen die veel te hoog zijn, protesteer liever daartegen. Voor diplomaten gelden nu eenmaal andere regels (o.a. onschendbaarheid en fiscaal), dat is in elk land zo, niet alleen in NL.
Jankbal…. Liever dit dan nog kut prius erbij
1000% mee eens deze Mustang siert idd het straatbeeld.
Dit is meten met 2 maten.
Iedereen is gelijk en niemand staat boven de wet.
Schande dat je bijna €80.000 vrij van belasting kan rondrijden terwijl wij als hardwerkende hiervoor jaren moeten werken.
Als medewerkers van ambassades of als consulaat of een diplomaat dan krijg je al meer dan goed betaald dus laat ze dan ook net als de rest gewoon belasting betalen.
TG: Iedereen is gelijkwaardig, niet gelijk. Jij betaalt ook geen belasting in het buitenland als je eens een keertje daar rijdt. Een “BN” rijdt in principe incidenteel in NL. Is dus feitelijk hetzelfde. Ben je toch gelijk.
Deze rijdt zolang in Nederland als de eigenaar er werkt. Dat kan best 6 jaar zijn. Hij mag deze auto dan meenemen als verhuisgoed naar zijn thuisland, ja inderdaad belastingvrij. Mocht je als particulier denken deze koop ik dan wel over, mag je indien amerikaanse specs, langs de RDW ter keuring en even alsnog de bpm aftikken.