
Ford Nederland hoeft maar 43.707 euro hebben voor de Ford Mustang Bullitt V8, wat ongelofelijk schappelijk is. Helaas is de ‘wet BPM-vrijstelling voor auto’s die het straatbeeld sieren’ nog altijd niet door de Tweede Kamer heen en mag je maar liefst 79.348 euro aan belastingen betalen, waardoor het totaalbedrag neerkomt op 123.055 euro. En dan zijn er plots een hoop alternatieven te bedenken.
De bestuurder van deze Nederlandse Ford Mustang heeft het beter bekeken, want hij kreeg een zogenoemd ‘BN-kenteken’. Waar de inspiratie voor deze benaming vandaan komt, hoeven we hopelijk niet uit te leggen. Het BN-kenteken is het broertje van het GN-kenteken. De letters staan officieus voor ‘Buiten Nederland’ of ‘Geen Nederland’. Vaak zijn deze kenteken voor medewerkers van ambassades of consulaten die niet in aanmerking komen voor een diplomaten-kenteken.
Vanwege privacyredenen geven we niet het volledige kenteken, maar we kunnen vertellen dat deze Ford Mustang Bullitt binnen de laatste categorie van de BN-kentekens valt. Volgens Overheid.nl zijn deze kentekens ‘slechts opgegeven voor motorrijtuigen waarvoor overeenkomstig de voorschriften van de Minister van Financiën een voorwaardelijke vrijstelling van belasting is verleend, voor zover deze niet vallen onder onderdeel a.’ Wat de bestuurder exact betaalde voor de Mustang, is niet bekend.
We geven de eigenaar van de Mustang in ieder geval groot gelijk. Elke Bullitt heeft de 5,0-liter V8 uit de Mustang GT, turbo- en superchargerloos, maar met het inlaattraject van de Shelby GT350. Dat betekent een knoeperd van een open luchtfilter en 14 extra pk’s. Een automaat is geen optie: schakelen zul je, met een witte biljartbalpook en een koppeling die je een goed doorbloede, mannelijke kuitspier bezorgt.Van alle attracties van de Bullitt is zijn geluid de voornaamste. Het is nauwelijks te bevatten hoe goed hij klinkt.
Foto: Carspotter15, via CarSpotsNL
Meer van TopGear


Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n vlugge Ford Fiesta ST na 13 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit automerk betaalt de benzine van zijn klanten, maar daar zullen de klanten niet echt blij mee zijn

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

Of je kiest voor deze. Bpm reeds voldaan 🙂
Net geen Bullitt, maar ook leuk.
In België betaal je hier ook een extra 15000 om hem in verkeer te brengen en jaarlijks rond de 5000 om te mogen rijden.
In Duitsland volgens de verkoper maximum 800 euro.
TG: in Duitsland en Belgie betaal je geen BPM en kost die auto dus ca. 80 mille minder,, in NL hebben wij belachelijke zware anti-autobelastingen die veel te hoog zijn, protesteer liever daartegen. Voor diplomaten gelden nu eenmaal andere regels (o.a. onschendbaarheid en fiscaal), dat is in elk land zo, niet alleen in NL.
Jankbal…. Liever dit dan nog kut prius erbij
1000% mee eens deze Mustang siert idd het straatbeeld.
Dit is meten met 2 maten.
Iedereen is gelijk en niemand staat boven de wet.
Schande dat je bijna €80.000 vrij van belasting kan rondrijden terwijl wij als hardwerkende hiervoor jaren moeten werken.
Als medewerkers van ambassades of als consulaat of een diplomaat dan krijg je al meer dan goed betaald dus laat ze dan ook net als de rest gewoon belasting betalen.
TG: Iedereen is gelijkwaardig, niet gelijk. Jij betaalt ook geen belasting in het buitenland als je eens een keertje daar rijdt. Een “BN” rijdt in principe incidenteel in NL. Is dus feitelijk hetzelfde. Ben je toch gelijk.
Deze rijdt zolang in Nederland als de eigenaar er werkt. Dat kan best 6 jaar zijn. Hij mag deze auto dan meenemen als verhuisgoed naar zijn thuisland, ja inderdaad belastingvrij. Mocht je als particulier denken deze koop ik dan wel over, mag je indien amerikaanse specs, langs de RDW ter keuring en even alsnog de bpm aftikken.