
Met 5 km/u clippen op de boulevard en vervolgens met 350 km/u naar huis ploffen? In de Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio kan het. Het is daarmee de snelste vierzits cabrio ter wereld.
Het because we can-project is gebaseerd op de Mercedes S 63 4Matic. Brabus boort de V8 op van 5,4 liter naar 5,9 liter. Koolstofvezel inlaten, nieuwe turbo’s en speciale katalysatoren zorgen dat de motor goed kan ademen. De lucht die uit de turbo’s komt, gaat door een hittewerende, goudgewrapte buis de motor in. Dat allemaal om tot de 850 pk en 1.450 Nm te komen, genoeg om je grijze sjaal weg te blazen. De Brabus 850 Cabrio is daarmee de snelste en krachtigste vierzits cabrio van dit moment.
De Brabus 850 Cabrio schiet vanuit rust in 3,5 seconden naar 100 km/u. Na 9,4 seconden staat de teller op 200 km/u. De topsnelheid is gelimiteerd tot 350 km/u omdat de banden het anders niet aankunnen.
Heel subtiel allemaal, die snelste vierzits cabrio
De vierzits bruut maakt natuurlijk een flink kabaal. Dat is fijn, maar je moet ook thuis kunnen komen zonder de buurt wakker te maken. Daarom installeert Brabus een vlinderklep in de uitlaat. In de Coming Home-stand is de uitlaattoon zelfs subtieler dan standaard.
Verder strooit Brabus nog met wat koolstofvezel om de 850 Cabrio op te leuken aan de buitenkant. Je kunt de Brabus 850 Cabrio zo bestellen, of zelf met je S 63 4Matic langs de tuner rijden om het speelgoed te laten installeren.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

Zo biar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Groot automerk neemt zorgen over rammelende driecilinders en ploffende boordladers weg met extra garantie

Je zou het niet verwachten, maar auto’s met deze lakkleuren verliezen het hardst hun waarde

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur
