
Met 5 km/u clippen op de boulevard en vervolgens met 350 km/u naar huis ploffen? In de Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio kan het. Het is daarmee de snelste vierzits cabrio ter wereld.
Het because we can-project is gebaseerd op de Mercedes S 63 4Matic. Brabus boort de V8 op van 5,4 liter naar 5,9 liter. Koolstofvezel inlaten, nieuwe turbo’s en speciale katalysatoren zorgen dat de motor goed kan ademen. De lucht die uit de turbo’s komt, gaat door een hittewerende, goudgewrapte buis de motor in. Dat allemaal om tot de 850 pk en 1.450 Nm te komen, genoeg om je grijze sjaal weg te blazen. De Brabus 850 Cabrio is daarmee de snelste en krachtigste vierzits cabrio van dit moment.
De Brabus 850 Cabrio schiet vanuit rust in 3,5 seconden naar 100 km/u. Na 9,4 seconden staat de teller op 200 km/u. De topsnelheid is gelimiteerd tot 350 km/u omdat de banden het anders niet aankunnen.
Heel subtiel allemaal, die snelste vierzits cabrio
De vierzits bruut maakt natuurlijk een flink kabaal. Dat is fijn, maar je moet ook thuis kunnen komen zonder de buurt wakker te maken. Daarom installeert Brabus een vlinderklep in de uitlaat. In de Coming Home-stand is de uitlaattoon zelfs subtieler dan standaard.
Verder strooit Brabus nog met wat koolstofvezel om de 850 Cabrio op te leuken aan de buitenkant. Je kunt de Brabus 850 Cabrio zo bestellen, of zelf met je S 63 4Matic langs de tuner rijden om het speelgoed te laten installeren.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
