
Met 5 km/u clippen op de boulevard en vervolgens met 350 km/u naar huis ploffen? In de Brabus 850 6.0 Biturbo Cabrio kan het. Het is daarmee de snelste vierzits cabrio ter wereld.
Het because we can-project is gebaseerd op de Mercedes S 63 4Matic. Brabus boort de V8 op van 5,4 liter naar 5,9 liter. Koolstofvezel inlaten, nieuwe turbo’s en speciale katalysatoren zorgen dat de motor goed kan ademen. De lucht die uit de turbo’s komt, gaat door een hittewerende, goudgewrapte buis de motor in. Dat allemaal om tot de 850 pk en 1.450 Nm te komen, genoeg om je grijze sjaal weg te blazen. De Brabus 850 Cabrio is daarmee de snelste en krachtigste vierzits cabrio van dit moment.
De Brabus 850 Cabrio schiet vanuit rust in 3,5 seconden naar 100 km/u. Na 9,4 seconden staat de teller op 200 km/u. De topsnelheid is gelimiteerd tot 350 km/u omdat de banden het anders niet aankunnen.
Heel subtiel allemaal, die snelste vierzits cabrio
De vierzits bruut maakt natuurlijk een flink kabaal. Dat is fijn, maar je moet ook thuis kunnen komen zonder de buurt wakker te maken. Daarom installeert Brabus een vlinderklep in de uitlaat. In de Coming Home-stand is de uitlaattoon zelfs subtieler dan standaard.
Verder strooit Brabus nog met wat koolstofvezel om de 850 Cabrio op te leuken aan de buitenkant. Je kunt de Brabus 850 Cabrio zo bestellen, of zelf met je S 63 4Matic langs de tuner rijden om het speelgoed te laten installeren.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Brabus komt weer met een kleine sedan met 650 pk, maar het is niet deze

Gelukkig: de Brabus GT 750 heeft nog wel het goede aantal cilinders

Brabus C 63 730 heeft 730 pk, maar wel slechts een viercilinder

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Zoveel kost 1.000 pk en fabrieksgarantie voor een praktische Mercedes

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Wanneer zijn de duurzame synthetische brandstoffen net zo duur als fossiele benzine?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Als je een motorrijder op zijn helm ziet tikken, kun je (ook in de auto) maar beter oppassen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid
