Brabus G-klasse loopt rood aan

900 pk en ronduit gestoorde prestaties

Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Foto('s): BrabusBrabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021
Brabus G-klasse 900 Rocket 2021

In de categorie ‘baas boven baas’ heb je de Mercedes-AMG G 63. Maar ook de baas boven de baas valt af te troeven. Kijk maar naar deze Brabus G-klasse, ook wel de 900 Rocket genoemd. Met 900 pk en 1.250 Nm, 24-inch wielen, een brede bodykit, lappen koolstofvezel en een flinke achterspoiler. Op een G-klasse, ja.

Brabus bouwt slechts 25 exemplaren van dit speciale model. De prijs in Duitsland bedraagt 480.059 euro. Wie daar de Nederlandse CO2-belastingen nog overheen moet gooien, kan beter zorgen dat ie zit als ie de eindafrekening ontvangt.

3,7 seconden

Voor dat bedrag krijg je wel een serieus apparaat. De tuner uit Bottrop vergroot de 4,0-liter V8 van de standaard-G naar 4,5 liter, propt ‘m vol gesmede onderdelen en plaatst er twee potentere turbo’s op. Het resultaat is dus die 900 pk en 1.250 Nm, waarbij dat laatste getal trouwens nog elektronisch begrensd is. Van 0 naar 100 gaat de Brabus G-klasse in een onvoorstelbare 3,7 seconden. De topsnelheid is begrensd op 280 km/u om de banden te beschermen. Verstandig, gezien het gewicht van zo’n 2,5 ton.

Het uiterlijk van de Brabus G-klasse

De motor wordt gevoed door grotere inlaten en kan vrijer uitademen via een rvs-uitlaat met geluidsregelende klepjes. Koolstofvezel viert hoogtij: de motorkap, splitter, spoiler, grille, spiegels, diffuser en zelfs de deurgrepen zijn ervan gemaakt. Net als de wielkasten, die 10 centimeter extra breedte toevoegen aan de toch al niet compacte G-klasse. De gesmede wielen dragen overigens ook een set aeroschijven van koolstofvezel.

Vanbinnen vind je de voor Brabus inmiddels typische rode accenten. Bekijk de foto’s hierboven eens en schrik niet: ze hebben het op z’n zachtst gezegd erg ver doorgevoerd. (Is optioneel, geen nood.) De achterbank van de Brabus G-klasse maakte plaats voor twee losse stoelen, uiteraard bekleed met in ruitjes gestikt leer. Tussen die stoelen staat een koelkast en beide achterpassagiers hebben een tafeltje tot hun beschikking. Volgens de tuner kun je daarop ‘werken op je laptop of een boek of magazine lezen’. Niet als iemand ondertussen die 900 pk loslaat, vrezen we.

Reacties
  1. De Jong zegt op 28 juni 2021 om 14:46:

    Blijft een pauperbak.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken