Bugatti Centodieci in zijn technische volmaaktheid

Echte schoonheid zit vanbinnen

Foto('s): BugattiBugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Foto('s): BugattiBugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Foto('s): BugattiBugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Foto('s): BugattiBugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Foto('s): BugattiBugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Bugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Bugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Bugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Bugatti Centodieci in het atelier in Molsheim
Bugatti Centodieci in het atelier in Molsheim

Voor veel mensen is de Bugatti Centodieci het bewijs dat je met geld geen smaak kunt kopen. Met een nieuwprijs is de ode aan de klassieke Bugatti EB110 een van de duurste nieuwe auto’s ooit gebouwd. Cristiano Ronaldo kocht er eentje, wat voor sommigen het eerste statement alleen maar onderstreept. Maar wat als we je zouden zeggen dat echte schoonheid vanbinnen zit?

Bugatti deelt vandaag foto’s van de bouw van het eerste productie-prototype. Met dit exemplaar stroomlijnt Bugatti het proces om tien Centodieci’s in elkaar te sleutelen. Niet alleen is het interessant om te zien hoe de auto eruitziet zonder zijn plaatwerk, het is wat ons betreft geen onaardige aanblik. Even de kabeltjes wegwerken en je kunt hem zo in een museum parkeren.

Waar kijk je naar?

De naakte Bugatti Centodieci toont mooi hoe de auto is opgebouwd. Het hart van de Bugatti is een koolstofvezel monocoque. Deze veilige constructie houdt de inzittenden veilig en zorgt voor stevigheid. Achter op de monocoque monteert Bugatti een frame waarin de W16-motor met 1.600 pk verblijft. Aan de voorkant komt een frame waar de stuurinrichting zit, plus nog een wirwar aan onderdelen.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken