
BYD zou inmiddels de grootste EV-bouwer ter wereld zijn, groter dan Tesla. Na deze prijsverlaging van de Seal zullen ze helemaal onstuitbaar zijn. We denken zelfs dat de verkoopcijfers van de Seal zullen verdubbelen dit jaar – van drie naar zes! Want door een verlaging van de prijs komt de BYD Seal in Nederland ineens in aanmerking voor de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP).
Bij AutoWeek spotte de redactie dat de prijs van de instapper is gezakt met zo’n 2.000 euro. Hierdoor zakt de fiscale waarde net 10 euro onder de grens van 45.000 euro, waardoor particuliere kopers ineens 2.950 euro subsidie krijgen van de overheid. Onder de streep is de prijs nu 43.040 euro voor een BYD Seal. Daarmee is ie nog wel 2.000 euro duurder dan de Tesla Model 3, overigens.
Specificaties van de BYD Seal
De sedan krijgt een 82-kWh batterij mee en komt 570 kilometer ver. Hij is leverbaar met vierwiel- en voorwielaandrijving, maar als je SEPP wilt, dan moet je voor de achterwielaandrijver gaan. Deze instapper noemt BYD de Design-RWD, mocht je hem willen bestellen. Dan krijg je 313 pk en een sprintje naar de 100 van 5,9 seconden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
12 reacties op “Dankzij de Nederlandse overheid wordt deze Chinese EV flink goedkoper”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jouw volgende leaseauto laadt nu van 10 naar 80 procent in 25 minuten

Dit automerk in Nederland belooft dat je net zo snel kunt laden als tanken – maar kan dat wel?

Het grootste Chinese automerk wil samenwerken met Tesla, maar Elon weet nergens van

Volkswagen en Tesla worden verdacht van sjoemelen met elektrische auto’s (maar we moeten ze toch verdedigen)

Dit automerk gaat ‘batterij van de toekomst’ al drie jaar eerder dan gepland leveren

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

BYD Sealion 7 is weer een elektrische SUV uit China – hoe rijdt deze? (review)

Er komt wéér een nieuw automerk naar Nederland, maar eigenlijk ken je dit merk al

Dit automerk in Nederland belooft dat je net zo snel kunt laden als tanken – maar kan dat wel?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Het grootste Chinese automerk wil samenwerken met Tesla, maar Elon weet nergens van

Het moederbedrijf van Fiat is onwaarschijnlijk slecht in anticonceptie en brengt nog een merk ter wereld

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

‘Gesubsidieerde Chinese auto’s maken Europese auto-industrie kapot’ + China steunt de oorlog tegen Oekraïne en later tegen de Navo- ‘Peking gaat zover als het kan gaan. Europa word AUB wakker stop het kopen van alles wat chinees is. Als de eerste bom van rusland in Europa valt (ik denk in 2025) dan nog zal china rusland blijven steunen.
Je hoeft de auto ook niet te kopen hoor.
En zou in geen 1 auto dood gevonden willen worden. Maar dat is mijn mening
Ik begrijp al die commotie niet. We kopen Japanse, koreaanse, Amerikaanse, Poolse enz. auto’s.
De rijke westerse landen verplaatsen zelf al hun productie naar de lage lonen landen. Philips, made in China. Nou en zo nog honderden. En waarom? Omdat produceren daar goedkoper is ondanks het transport naar Europa. Maar de bekende merken verkopen het niet voor minder.
Nu gaan ze in China auto’s maken en dat is opeens bagger, ziet er niet uit enz. Nou, ik heb de byd tan 3,9 gezien en gevoeld en daar kunnen menig premium Europese auto bouwers een voorbeeld aan nemen.
Waarom willen we geen Chinese auto’s?
Omdat ze:
-Alleen maar goedkoop kunnen zijn dankzij gigantische subsidies van de Chinese overheid
-Met die subsidies de Westerse industrie kapot willen maken volgens eigen woorden van Chinese ministers
-IP stelen waar Westerse bedrijven miljarden in geinvesteerd hebben
-Die auto’s als spionage apparaat ingezet worden
Voor een betere wereld: Weg. Met. China.
Het blijft een slap aftreksel van de Tesla Model 3 en die is al niet bepaald moeders mooiste.
Wil er niet dood in gevonden worden zo’n pingpongbak.
Je hoeft de auto ook niet te kopen hoor.
En zou in geen 1 auto dood gevonden willen worden. Maar dat is mijn mening
Dit komt niet door de Nederlandse overheid maar door de Chinese overheid en de sloten exportsubsidie en algemene financiële ondersteuning die zij aan alle autofabrikanten geven. Twee doelen: de Westerse industrie kapot maken en de auto’s als spionagemiddel inzetten. Twee goede redenen waarom je als Europese consument met een grote boog om Chinese auto’s heen moet gaan.
Als dit koopt dan help je idd actief mee aan spionage door China in Nederland. Wat ben je dan? Een landverrader.
Ben benieuwd wat voor een mobiele telefoon u gebruikt
Samsung of iPhone zijn veel beter en geen wandelende spionagetools die af-fabriek met spyware van de geheime dienst geleverd worden. Waarom denk je dat tal van overheidsdiensten geen Huawei meer mogen gebruiken?
Denk je nou echt dat Google en Apple niet weten wat je doet met jou telefoon? Ach wordt eens wakker! Voor mij zijn alle elektronica die een internetverbinding hebben een potentiële spionage instrument. Amerika is geen haar beter als China. Gas inkopen van Rusland en die tegen grote winst weer doorverkopen aan Europa… Als ze nou echt vrienden zijn van Europa dan zouden ze het moeten verkopen voor kostprijs