
BYD zou inmiddels de grootste EV-bouwer ter wereld zijn, groter dan Tesla. Na deze prijsverlaging van de Seal zullen ze helemaal onstuitbaar zijn. We denken zelfs dat de verkoopcijfers van de Seal zullen verdubbelen dit jaar – van drie naar zes! Want door een verlaging van de prijs komt de BYD Seal in Nederland ineens in aanmerking voor de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP).
Bij AutoWeek spotte de redactie dat de prijs van de instapper is gezakt met zo’n 2.000 euro. Hierdoor zakt de fiscale waarde net 10 euro onder de grens van 45.000 euro, waardoor particuliere kopers ineens 2.950 euro subsidie krijgen van de overheid. Onder de streep is de prijs nu 43.040 euro voor een BYD Seal. Daarmee is ie nog wel 2.000 euro duurder dan de Tesla Model 3, overigens.
Specificaties van de BYD Seal
De sedan krijgt een 82-kWh batterij mee en komt 570 kilometer ver. Hij is leverbaar met vierwiel- en voorwielaandrijving, maar als je SEPP wilt, dan moet je voor de achterwielaandrijver gaan. Deze instapper noemt BYD de Design-RWD, mocht je hem willen bestellen. Dan krijg je 313 pk en een sprintje naar de 100 van 5,9 seconden.
12 reacties op “Dankzij de Nederlandse overheid wordt deze Chinese EV flink goedkoper”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Jouw volgende leaseauto laadt nu van 10 naar 80 procent in 25 minuten

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Dit automerk in Nederland belooft dat je net zo snel kunt laden als tanken – maar kan dat wel?

Het grootste Chinese automerk wil samenwerken met Tesla, maar Elon weet nergens van

Volkswagen en Tesla worden verdacht van sjoemelen met elektrische auto’s (maar we moeten ze toch verdedigen)

Dit automerk gaat ‘batterij van de toekomst’ al drie jaar eerder dan gepland leveren

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

‘Gesubsidieerde Chinese auto’s maken Europese auto-industrie kapot’ + China steunt de oorlog tegen Oekraïne en later tegen de Navo- ‘Peking gaat zover als het kan gaan. Europa word AUB wakker stop het kopen van alles wat chinees is. Als de eerste bom van rusland in Europa valt (ik denk in 2025) dan nog zal china rusland blijven steunen.
Je hoeft de auto ook niet te kopen hoor.
En zou in geen 1 auto dood gevonden willen worden. Maar dat is mijn mening
Ik begrijp al die commotie niet. We kopen Japanse, koreaanse, Amerikaanse, Poolse enz. auto’s.
De rijke westerse landen verplaatsen zelf al hun productie naar de lage lonen landen. Philips, made in China. Nou en zo nog honderden. En waarom? Omdat produceren daar goedkoper is ondanks het transport naar Europa. Maar de bekende merken verkopen het niet voor minder.
Nu gaan ze in China auto’s maken en dat is opeens bagger, ziet er niet uit enz. Nou, ik heb de byd tan 3,9 gezien en gevoeld en daar kunnen menig premium Europese auto bouwers een voorbeeld aan nemen.
Waarom willen we geen Chinese auto’s?
Omdat ze:
-Alleen maar goedkoop kunnen zijn dankzij gigantische subsidies van de Chinese overheid
-Met die subsidies de Westerse industrie kapot willen maken volgens eigen woorden van Chinese ministers
-IP stelen waar Westerse bedrijven miljarden in geinvesteerd hebben
-Die auto’s als spionage apparaat ingezet worden
Voor een betere wereld: Weg. Met. China.
Het blijft een slap aftreksel van de Tesla Model 3 en die is al niet bepaald moeders mooiste.
Wil er niet dood in gevonden worden zo’n pingpongbak.
Je hoeft de auto ook niet te kopen hoor.
En zou in geen 1 auto dood gevonden willen worden. Maar dat is mijn mening
Dit komt niet door de Nederlandse overheid maar door de Chinese overheid en de sloten exportsubsidie en algemene financiële ondersteuning die zij aan alle autofabrikanten geven. Twee doelen: de Westerse industrie kapot maken en de auto’s als spionagemiddel inzetten. Twee goede redenen waarom je als Europese consument met een grote boog om Chinese auto’s heen moet gaan.
Als dit koopt dan help je idd actief mee aan spionage door China in Nederland. Wat ben je dan? Een landverrader.
Ben benieuwd wat voor een mobiele telefoon u gebruikt
Samsung of iPhone zijn veel beter en geen wandelende spionagetools die af-fabriek met spyware van de geheime dienst geleverd worden. Waarom denk je dat tal van overheidsdiensten geen Huawei meer mogen gebruiken?
Denk je nou echt dat Google en Apple niet weten wat je doet met jou telefoon? Ach wordt eens wakker! Voor mij zijn alle elektronica die een internetverbinding hebben een potentiële spionage instrument. Amerika is geen haar beter als China. Gas inkopen van Rusland en die tegen grote winst weer doorverkopen aan Europa… Als ze nou echt vrienden zijn van Europa dan zouden ze het moeten verkopen voor kostprijs