
Lang werd er grinnikend naar de Chinese automarkt gekeken. En misschien nog steeds wel een beetje, maar niet meer vanwege de schaamteloze kopieën. De vloedgolf Chinese auto’s is niet meer tegen te houden, ook niet in Nederland. En wie weet zien we deze YangWang U9 over een tijdje ook wel hier verschijnen. YangWang is trouwens een nieuw submerk van BYD.
De U9 komt als een verrassing. YangWang onthulde eigenlijk alleen een SUV met de naam U8. Met een Steve Jobs-achtige ‘en dan nog even dit’-momentje laat BYD de YangWang U9 zien. Elon Musk deed ooit ook zoiets. Volgens CarNewsChina noemt YangWang het design de ‘poort naar tijd en ruimte’. Het is in ieder geval geen directe kopie. Al kun je wel wat elementen herkennen links en rechts.
Specificaties van de BYD YangWang U9
De U9 is de eerste auto die BYD’s ‘Yisifang’-krachtbron krijgt. Dit wil zeggen dat de auto vier elektromotoren krijgt, ééntje per wiel. Hierdoor kan de auto 360 graden draaien op zijn plaats. De topsnelheid van de BYD YangWang U9 is nog niet bekend, maar wel meldt BYD dat de 0-100-tijd minder dan 2 seconden is.
BYD noemt de YangWang U9 een ‘miljoen yuan’-auto. We hopen dat ze daarmee ook het prijskaartje weggeven. Omgerekend zou je dan zo’n 138.000 euro kwijt zijn. Zeg maar even duur als een Porsche 718 Cayman GTS. Klinkt niet verkeerd, toch? Helaas weten we nog niet wanneer we de U9 kunnen verwachten en óf hij naar Nederland komt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Deze elektrische hypercar uit China moet slechts 140.000 euro kosten (0-100 in 2 seconden)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Het grootste Chinese automerk wil samenwerken met Tesla, maar Elon weet nergens van

Volkswagen en Tesla worden verdacht van sjoemelen met elektrische auto’s (maar we moeten ze toch verdedigen)

Dit automerk gaat ‘batterij van de toekomst’ al drie jaar eerder dan gepland leveren

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

BYD Sealion 7 is weer een elektrische SUV uit China – hoe rijdt deze? (review)

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Deepal S07: wéér een nieuw automerk naar Nederland, maar deze ken je eigenlijk al

Dit automerk in Nederland belooft dat je net zo snel kunt laden als tanken – maar kan dat wel?

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Er kwam ooit eens een virus uit China, dat heeft Nederland ook niet zo veel goeds gedaan, ik pas 😂
Ziet er fraai uit, maar die naam kan niet, dat maakt de auto bij voorbaat onverkoopbaar buiten Azie.