
Als je deze Cadillac Celestiq doormidden zou snijden, zou je 120 ringen kunnen tellen. Volgens het merk is het studiemodel het resultaat van 120 jaar erfgoed. De elektrische sedan zou zelfs inspiratie geput hebben uit de V16-modellen uit de jaren dertig.
Voor nu is de Cadillac Celestiq nog een showauto, maar er zijn dus plannen om de elektrische auto werkelijk in productie te nemen. Volgens het Amerikaanse CNBC wordt het de duurste auto van het merk ooit met een prijskaartje van wel 300.000 dollar, omgerekend zo’n 292.000 euro.
Moderne tech in de Cadillac Celestiq
De grote sedan zit tot de rand gevuld met leuke tech. Het scherm op het dashboard meet (diagonaal) 55 inch en kan een film afspelen zonder dat de bestuurder het ziet. Elke passagier achterin heeft een eigen scherm. Daarnaast is er een slim glazen dak met een ‘Suspended Particle Device’ waardoor je de lichtdoorlatendheid per passagier kunt instellen.
Het interieur is gemaakt van luxe materialen en als we het zo mogen inschatten, zullen de stoelen heel prima zitten. Bovendien zal er nog wel een leuk aantal kWh’s in het accupakket zitten en de elektromotoren zullen ook niet voor de poes zijn. De specificaties voor het studiemodel, dan wel het productiemodel zijn nog niet bekend.
Of de Cadillac Celestiq uiteindelijk ook echt 300.000 dollar gaat kosten, en of we hem eventueel in Europa zullen mogen verwelkomen, blijft nog even afwachten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Koop deze briljante stationwagon met V8 van Nicolas Cage

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Cadillac: ‘We willen én kunnen een hypercar gaan bouwen’

Deze Cadillac Optiq is een elektrische instap-SUV die ook naar Europa komt

F1 maakt met pijnlijke afwijzing duidelijk dat er geen elfde team bijkomt in 2026

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Overzicht: wat betaal je nou echt aan wegenbelasting voor een (gebruikte) elektrische auto in 2026?

Er is een ‘groene’ aandrijflijn die zorgt voor meer fijnstofuitstoot dan een diesel

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Elektrische steps worden eindelijk legaal in Nederland – dit zijn de voorwaarden

Wordt de diesel (per ongeluk) ineens weer heel aantrekkelijk in Nederland door de nieuwe wegenbelasting?

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring
