
Voor het eerst in vier jaar keert Cadillac terug op het circuit, met een extra lage en brede CTS-V Coupe. Deze werd in samenwerking met de bekende racespecialist Pratt & Miller ontwikkeld om later dit jaar aan de start te verschijnen van de SCCA World Challenge-serie.
GM laat niet al te veel informatie over de auto los. De standaard CTS-V heeft 564 pk en 747 Nm, dus laten we er voor het gemak van uitgaan dat de raceversie hier nog net even boven zit. Zeker is wel dat er zo veel mogelijk productieonderdelen gebruikt worden, en dat er eind maart twee teams met de auto aan de start verschijnen in St. Petersburg, Florida. De coureurs zijn Andy Pilgrim en Johnny O’Connell.
Zegt je niks, he? Ons ook niet. We kijken liever naar deze plaatjes en hopen stilletjes dat deze hete V zich ook aan Europese raceseries zal wagen.
Meer van TopGear


Cadillac CTS-V en ATS-V Pedestal Edition in UPS-kleur

Cadillac CTS uit TopGear is terug in de familie

Cadillac CTS-V Sedan

Cadillac CTS-V: 649 pk en kapsones

Cadillac CTS 2.0 Turbo RWD

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Koop deze briljante stationwagon met V8 van Nicolas Cage

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Cadillac: ‘We willen én kunnen een hypercar gaan bouwen’

Deze Cadillac Optiq is een elektrische instap-SUV die ook naar Europa komt

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Wat is schadelijker voor de range tijdens de hete zomerdagen: hard rijden of de airco aanzetten?

Deze Fiat 500 kun je eindelijk wel betalen (en er komt nog een goedkope versie aan)

Elektrische auto’s in Nederland verbruiken méér stroom dan de NS (en gek genoeg valt dat alsnog heel erg mee)

Als Verstappen zo goed in de regen is, waarom ging het gisteren dan voor geen meter? En waarom rijden ze niet op regenbanden
