
Voor het eerst in vier jaar keert Cadillac terug op het circuit, met een extra lage en brede CTS-V Coupe. Deze werd in samenwerking met de bekende racespecialist Pratt & Miller ontwikkeld om later dit jaar aan de start te verschijnen van de SCCA World Challenge-serie.
GM laat niet al te veel informatie over de auto los. De standaard CTS-V heeft 564 pk en 747 Nm, dus laten we er voor het gemak van uitgaan dat de raceversie hier nog net even boven zit. Zeker is wel dat er zo veel mogelijk productieonderdelen gebruikt worden, en dat er eind maart twee teams met de auto aan de start verschijnen in St. Petersburg, Florida. De coureurs zijn Andy Pilgrim en Johnny O’Connell.
Zegt je niks, he? Ons ook niet. We kijken liever naar deze plaatjes en hopen stilletjes dat deze hete V zich ook aan Europese raceseries zal wagen.
Meer van TopGear


Cadillac CTS-V en ATS-V Pedestal Edition in UPS-kleur

Cadillac CTS uit TopGear is terug in de familie

Cadillac CTS-V Sedan

Cadillac CTS-V: 649 pk en kapsones

Cadillac CTS 2.0 Turbo RWD

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Koop deze briljante stationwagon met V8 van Nicolas Cage

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Cadillac: ‘We willen én kunnen een hypercar gaan bouwen’

Deze Cadillac Optiq is een elektrische instap-SUV die ook naar Europa komt

F1 maakt met pijnlijke afwijzing duidelijk dat er geen elfde team bijkomt in 2026

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt

TU Delft bouwt duurzame auto met vergeten techniek uit jaren ’60 die op bijna elke brandstof kan lopen

Pas op: waarom je vandaag plotseling last kunt hebben van ‘ijzel’ op de Nederlandse wegen

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?
