
Voor het eerst in vier jaar keert Cadillac terug op het circuit, met een extra lage en brede CTS-V Coupe. Deze werd in samenwerking met de bekende racespecialist Pratt & Miller ontwikkeld om later dit jaar aan de start te verschijnen van de SCCA World Challenge-serie.
GM laat niet al te veel informatie over de auto los. De standaard CTS-V heeft 564 pk en 747 Nm, dus laten we er voor het gemak van uitgaan dat de raceversie hier nog net even boven zit. Zeker is wel dat er zo veel mogelijk productieonderdelen gebruikt worden, en dat er eind maart twee teams met de auto aan de start verschijnen in St. Petersburg, Florida. De coureurs zijn Andy Pilgrim en Johnny O’Connell.
Zegt je niks, he? Ons ook niet. We kijken liever naar deze plaatjes en hopen stilletjes dat deze hete V zich ook aan Europese raceseries zal wagen.
Meer van TopGear


Cadillac CTS-V en ATS-V Pedestal Edition in UPS-kleur

Cadillac CTS uit TopGear is terug in de familie

Cadillac CTS-V Sedan

Cadillac CTS-V: 649 pk en kapsones

Cadillac CTS 2.0 Turbo RWD

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Koop deze briljante stationwagon met V8 van Nicolas Cage

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Cadillac: ‘We willen én kunnen een hypercar gaan bouwen’

Deze Cadillac Optiq is een elektrische instap-SUV die ook naar Europa komt

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)
