
Goed, feestjes dus. Het is bijna weekend dus we gooien er nog eentje jouw kant op: de Cadillac CTS-V en ATS-V Pedestal Edition. De twee performance-sedans vieren het vijftienjarige bestaan van het V-submerk. Cadillac bouwt 300 exemplaren van de ‘Sokkel-editie’ voor de VS, Canada en het Midden-Oosten.
De V-afdeling is Cadillacs tegenhanger van de M-divisie, maar dan met een schep meer CO2-uitstoot. Daarom dus ook geen Cadillac CTS-V en ATS-V Pedestal Edition voor ons dus – de auto is hier vrijwel onbetaalbaar geworden. De ATS-V kost hier 145.630 euro en de CTS-V kost 185.206 euro – en dat zijn niet de speciale uitvoeringen.
Motorisch doet Cadillac niets aan de speciale uitvoeringen. De kleur Bronze Sand Metallic (of UPS-kleur?) staat bovenaan het lijstje met redenen om de auto te willen. Zwart-chromen lijsten en velgen in After Midnight-afwerking maken de gemene doch gedistingeerde uitstraling af. Het interieur pronkt met Recaro-stoelen en koolstofvezel-sierstukken.
De V6 in de Cadillac ATS-V Pedestal Edition produceert nog altijd 470 pk en 603 Nm koppel. Een sprintje naar de 100 km/u is in 3,9 seconden klaar. De V8 uit de Corvette Z06 in de CTS-V roept 649 pk en 855 Nm op als je rechtervoet daar om vraagt. In 3,7 seconden ziet ie op de 100 km/u.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Cadillac ATS-V Sedan

Cadillac ATS Coupe 2.0L Turbo

Cadillac ATS Coupe, doe eens gek

Cadillac ATS 2.0T RWD Performance automaat

Cadillac ATS: 1e rij-indruk

General Motors investeert 854 miljoen dollar in nieuwe V8-motoren

Cadillac wil met Andretti een F1-team oprichten, FIA-baas bevestigt gesprekken

Super Cruise: je kunt je epische Amerika-roadtrip helemaal handsfree rijden

De Cadillac Celestiq kan de duurste auto van het merk ooit worden

De Cadillac Escalade-V moet nog even niets van elektrificatie weten

De langste auto ter wereld is gerestaureerd en is nóg langer

De Chrysler Citadel was de ultieme stationwagen in 2000 (maar ging niet in productie)

Waarom de BMW i7 wat ons betreft de Beste luxe-EV van 2023 is

BMW i7 M70: 660 pk! En sneller dan een 911

BMW i7 review: Hoe rijdt de bioscoopzaal op wielen?

De laatste Wraith is de krachtigste Rolls-Royce ooit (en de laatste coupé met V12)

Rolls-Royce Phantom Series II review: Loopt iets achter, maar dat maakt hem juist goed

Kia EV6 vs Nissan Ariya vs Toyota bZ4X review: Wat is de beste elektrische familieauto?

Mercedes C 200 Estate review: Waarom niet gewoon de PHEV?

BMW M3 Touring review: Hoe goed is ie in de sneeuw? En met honden?

Nio ET5 1e rij-indruk: Moet je de Duitsers laten staan voor deze Chinese auto?

Kijk hoe de V8 van een BMW M3 op hoge snelheid ploft op de Autobahn

Op deze datum kun je een gratis Tesla Model 3 ophalen

Waarom Ford nu weer ouderwetse AM-radio gaat leveren op alle nieuwe auto’s

Deze Chrysler Pacifica heeft een V8 met 1.500 pk en een koolstofvezel koets

Vrouw legt uit waarom ze benzine probeerde te tanken met een Tesla

Autojournalist crasht Ford Mustang GT bij driftpoging (en heeft een bijzonder excuus)

Voor deze enorme Rezvani Tank betaal je minder BPM dan een instap-Golf

Doet deze Ford E-Tourneo Courier je niet ergens aan denken?

Geniaal: Man krijgt 3x hogere prijs door camper in centrum Amsterdam te verkopen

Mag je een auto van de sloop weer op Nederlands kenteken zetten?

Alleen dit weekend: gratis game naar keuze bij een TopGear abonnement

Waarom deze diesel-Mercedes in slechts twee jaar tijd 370.000 (!) kilometer reed

Haha: Politie flitst ‘stadsbus met straalmotor’ op provinciale weg

Reacties