
James May’s favoriete woestijncruiser, de Cadillac CTS-V, is er voortaan ook als Sport Wagon. Oftewel: de Audi RS6 Avant heeft er een serieuze concurrent bij.
We vertellen jullie niets nieuws als we zeggen dat de CTS-V een 6,2-liter grote V8 met supercharger heeft, goed voor 564 pk en 747 Nm. Dat hij van 0 naar 100 gaat in slechts 3,9 seconden en een top van 306 km/u bereikt, sneller dan elke Duitse supersedan van het moment. Of dat ie diezelfde supersedans er ook allemaal uit rijdt op de Nürburgring. De prestatiecijfers zullen voor de rugzakvariant wellicht iets verschillen, maar bloedsnel blijft ie.
De CTS-V Sport Wagon komt met zowel een handgeschakelde zesbak als een zestraps automaat op de markt. Vanaf eind 2010 druppelen de exemplaren de Amerikaanse dealers binnen; de Europese markt volgt volgend jaar.
Meer van TopGear


Cadillac CTS-V en ATS-V Pedestal Edition in UPS-kleur

Cadillac CTS uit TopGear is terug in de familie

Cadillac CTS-V Sedan

Cadillac CTS-V: 649 pk en kapsones

Cadillac CTS 2.0 Turbo RWD

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

Koop deze briljante stationwagon met V8 van Nicolas Cage

Met deze enorme cabrio zou Cadillac graag klanten van Rolls-Royce pikken

Cadillac: ‘We willen én kunnen een hypercar gaan bouwen’

Deze Cadillac Optiq is een elektrische instap-SUV die ook naar Europa komt

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)
