
Je moet al best dapper zijn als je een Mercedes met een V8 van rond de eeuwwisseling koopt, want die generatie staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Een gemodificeerd exemplaar vereist nog wat meer durf en een getunede Mercedes uit die periode die bij Domeinen staat, dan moet je echt onbevreesd zijn. Voor de echte waaghalzen veilt de Nederlandse overheid deze Carlsson CM60.
Zoals je ziet, heeft deze coupé wat liefde nodig, maar dan heb je wel een heerlijke pooierbak uit de jaren nul. Alles klopt aan deze omgebouwde Mercedes CL 500: van de sleutelpunt-witte lak tot de rode bekleding en de vijfspaaksvelgen. Niets schreeuwt ‘de buurt gaat achteruit’ als deze omgebouwde Mercedes. En dan hebben we het mooiste nog niet benoemd, want dat is de motor.
De V8 is grondig aangepakt
De Carlsson CM60 komt uit de tijd dat tuners meer moesten doen dan een laptop aansluiten. De 5,0-liter V8-motor gaat bij Carlsson uit elkaar en wordt met een liter extra motorinhoud weer in elkaar gesleuteld. De 6,0-liter V8 produceert nu zo’n 400 pk, wat 100 pk meer is dan eerst. Het vermogen is daarmee zelfs zo’n 40 pk meer dan de V12-versie en zelfs meer dan de CL 55 AMG.
Volgens overheidsveiling Domeinen Roerende Zaken is de tellerstand van 92.383 kilometer onlogisch. Dit kan ermee te maken hebben dat het een geïmporteerde auto is, maar het rijmt wel bij het louche imago van de auto. Het interieur ziet er overigens best netjes uit, op de beschadigde bekledig op de A-stijl na. Onder de motorkap ziet het er schoon uit, maar dat zegt natuurlijk niets.
De Carlsson CM60 staat lager dan de bedoeling is
Je hebt om te beginnen twee klussen: eerst moet je een setje sleutels regelen zodat je kunt kijken of de Carlsson CM60 wil starten. Dan staat deze CL 500 waarschijnlijk lager dan de bedoeling is, als je kijkt naar hoe de voorwielen tegen de wielkasten zitten. Dit kan ermee te maken hebben dat het hydraulische onderstel kapot is. Hou rekening met een helse en dure klus.
Zoals je aan de voorbumper kunt zien, is er al een vakman begonnen aan het herstel van de auto. Domeinen Roerende Zaken plaatste de Carlsson in de categorie ‘verkoop bij opbod‘. Zodra de veiling opent, mag je dus een bod plaatsen. Zoals dat gaat bij veilingen, mag jij de auto mee naar huis nemen als het bod hoog genoeg is. Durf jij het aan?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Mercedes S 63 AMG Coupé is een feit

The Stig in de Mercedes CL 65 AMG

Dragrace: CL 65 AMG vs Continental GT vs DB9

Goedkope luxe coupés

Autotest: Mercedes CL63 AMG

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
