Je moet al best dapper zijn als je een Mercedes met een V8 van rond de eeuwwisseling koopt, want die generatie staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid. Een gemodificeerd exemplaar vereist nog wat meer durf en een getunede Mercedes uit die periode die bij Domeinen staat, dan moet je echt onbevreesd zijn. Voor de echte waaghalzen veilt de Nederlandse overheid deze Carlsson CM60.

Zoals je ziet, heeft deze coupé wat liefde nodig, maar dan heb je wel een heerlijke pooierbak uit de jaren nul. Alles klopt aan deze omgebouwde Mercedes CL 500: van de sleutelpunt-witte lak tot de rode bekleding en de vijfspaaksvelgen. Niets schreeuwt ‘de buurt gaat achteruit’ als deze omgebouwde Mercedes. En dan hebben we het mooiste nog niet benoemd, want dat is de motor.

De V8 is grondig aangepakt

De Carlsson CM60 komt uit de tijd dat tuners meer moesten doen dan een laptop aansluiten. De 5,0-liter V8-motor gaat bij Carlsson uit elkaar en wordt met een liter extra motorinhoud weer in elkaar gesleuteld. De 6,0-liter V8 produceert nu zo’n 400 pk, wat 100 pk meer is dan eerst. Het vermogen is daarmee zelfs zo’n 40 pk meer dan de V12-versie en zelfs meer dan de CL 55 AMG.

Volgens overheidsveiling Domeinen Roerende Zaken is de tellerstand van 92.383 kilometer onlogisch. Dit kan ermee te maken hebben dat het een geïmporteerde auto is, maar het rijmt wel bij het louche imago van de auto. Het interieur ziet er overigens best netjes uit, op de beschadigde bekledig op de A-stijl na. Onder de motorkap ziet het er schoon uit, maar dat zegt natuurlijk niets.

De Carlsson CM60 staat lager dan de bedoeling is

Je hebt om te beginnen twee klussen: eerst moet je een setje sleutels regelen zodat je kunt kijken of de Carlsson CM60 wil starten. Dan staat deze CL 500 waarschijnlijk lager dan de bedoeling is, als je kijkt naar hoe de voorwielen tegen de wielkasten zitten. Dit kan ermee te maken hebben dat het hydraulische onderstel kapot is. Hou rekening met een helse en dure klus.

Zoals je aan de voorbumper kunt zien, is er al een vakman begonnen aan het herstel van de auto. Domeinen Roerende Zaken plaatste de Carlsson in de categorie ‘verkoop bij opbod‘. Zodra de veiling opent, mag je dus een bod plaatsen. Zoals dat gaat bij veilingen, mag jij de auto mee naar huis nemen als het bod hoog genoeg is. Durf jij het aan?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)