
De eerste Corvette ooit was een cabriolet. En hoewel de nieuwe Corvette C8 eerst verscheen met een targadak, begonnen de ontwerpers en techneuten als eerste met de cabrioversie. Dat verklaart waarom de Chevrolet Corvette C8 Convertible bijvoorbeeld geen centimeter bagageruimte inlevert (of hebben ze het gewoon slecht gedaan bij de dichte versie?).
Voor het eerst in de geschiedenis van de Corvette krijgt de Convertible een hard klapdak. Het verdwijnt met een druk op de knop: het plaatwerk achter de bestuurder komt omhoog en slokt het dak op. Dit kan ook rijdend, tot 50 km/u. Zes elektromotoren zorgen dat het tweedelige dak in 16 seconden verdwijnt. De Chevrolet Corvette C8 Convertible is slechts een kilootje of 35 zwaarder dan de dichte versie.
Het achterruitje tussen de inzittenden kan omlaag, waarbij het niet uitmaakt of het dak open of dicht is. De ophanging werd lichtjes aangepakt om te zorgen dat de Chevrolet Corvette C8 Convertible ‘bijna dezelfde performance biedt als de coupé’. In Amerika kost de cabriolet 7.500 dollar meer, waardoor de vanafprijs in de buurt van 70.000 dollar komt.
De Chevrolet Corvette C8 Convertible krijgt dezelfde 6,2-liter V8-motor (LT2, voor de kenners), een achtcilinder zonder turbo’s en met 502 pk en 637 Nm. Deze is gekoppeld aan een achttraps DCT-automaat. De 0-100-tijd ligt ongeveer op 3 seconden. De coupé komt volgend jaar naar Europa, dus we mogen aannemen dat de Convertible zal volgen. Op het vlak van prijzen is er nog niets bekend.
Chevrolet Corvette C8 Convertible: zo werkt het dak
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Bestuurders van deze merken worden het ongelukkigst van hun auto (en het gelukkigst)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden
