
De eerste Corvette ooit was een cabriolet. En hoewel de nieuwe Corvette C8 eerst verscheen met een targadak, begonnen de ontwerpers en techneuten als eerste met de cabrioversie. Dat verklaart waarom de Chevrolet Corvette C8 Convertible bijvoorbeeld geen centimeter bagageruimte inlevert (of hebben ze het gewoon slecht gedaan bij de dichte versie?).
Voor het eerst in de geschiedenis van de Corvette krijgt de Convertible een hard klapdak. Het verdwijnt met een druk op de knop: het plaatwerk achter de bestuurder komt omhoog en slokt het dak op. Dit kan ook rijdend, tot 50 km/u. Zes elektromotoren zorgen dat het tweedelige dak in 16 seconden verdwijnt. De Chevrolet Corvette C8 Convertible is slechts een kilootje of 35 zwaarder dan de dichte versie.
Het achterruitje tussen de inzittenden kan omlaag, waarbij het niet uitmaakt of het dak open of dicht is. De ophanging werd lichtjes aangepakt om te zorgen dat de Chevrolet Corvette C8 Convertible ‘bijna dezelfde performance biedt als de coupé’. In Amerika kost de cabriolet 7.500 dollar meer, waardoor de vanafprijs in de buurt van 70.000 dollar komt.
De Chevrolet Corvette C8 Convertible krijgt dezelfde 6,2-liter V8-motor (LT2, voor de kenners), een achtcilinder zonder turbo’s en met 502 pk en 637 Nm. Deze is gekoppeld aan een achttraps DCT-automaat. De 0-100-tijd ligt ongeveer op 3 seconden. De coupé komt volgend jaar naar Europa, dus we mogen aannemen dat de Convertible zal volgen. Op het vlak van prijzen is er nog niets bekend.
Chevrolet Corvette C8 Convertible: zo werkt het dak
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

De nieuwe Ferrari Amalfi is de goedkoopste én de mooiste Ferrari van het moment

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?
