
Als een duveltje uit een doosje presenteert Chevrolet precies zeventig jaar na de eerste Corvette nu de eerste hybride Corvette. Vergis je niet, de Chevrolet Corvette E-Ray is geen Prius-concurrent. Hij krijgt een V8-motor achterin en elektromotor op de vooras die samen goed zijn voor 655 pk. Daarmee is een sprintje van 0 naar 100 km/u in net iets meer dan 2,5 seconden gedaan.
Door de elektromotor tussen de voorwielen is het de eerste Corvette die vierwielaandrijving krijgt. Chevrolet vertelt nog niet wat de topsnelheid is van de Corvette E-Ray. Wel weten we dat hij een 1,9-kWh lithium-ion batterij krijgt, waarmee je waarschijnlijk tot het einde van de straat elektrisch kan rijden. De volledig elektrische modus noemt Chevrolet ‘Stealth Mode’ en de topsnelheid is dan ruim 70 km/u.
Specificaties van de Chevrolet Corvette E-Ray
De V8 is een 6,2-liter LT2 die op zichzelf al 495 pk en 637 Nm produceert. Zonder turbo’s, trouwens. De elektromotor voegt daar nog eens 160 pk en 196 Nm aan toe. Volgens Chevrolet werkt de elektromotor samen met de V8 voor een opzwepend geluid – daar zijn we benieuwd naar. Ook kan de V8 op de helft van de cilinders lopen om brandstof te besparen.
Naast de Stealth Mode zijn er nog de rijmodi Tour, Sport, Track, Weather, My Mode en Z-Mode. Hij staat op 20-inch wielen vóór en 21-inch wielen áchter. De Chevrolet Corvette E-Ray gaat in het thuisland dit jaar nog in de verkoop voor 104.295 dollar (zo’n 96.000 euro ex. belastingen). Hij is er ook als cabrio voor 111.295 dollar (zo’n 102.000 euro ex. belastingen).
Eén reactie op “De Chevrolet Corvette E-Ray is de eerste hybride Corvette (0-100 in zo’n 2,5 seconden)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit zou best wel (opnieuw) de bestverkochte auto van Nederland kunnen gaan worden

Veel mensen denken nog dat je in dit land overal onnodig links mag rijden, maar dat is niet zo

Luxe en chique Honda is eigenlijk dikker dan een 2-serie of CLA, of niet?

Tesla hangt een verkoopverbod boven het hoofd op hun grootste markt

De op-een-na grootste automarkt ter wereld doet niet meer aan uitstootregels, en dat is slecht nieuws voor Tesla

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Geen maximumsnelheid in Nederland? Dat kan prima, volgens dit onderzoek

Helemaal zelfstandig rijdende vrachtwagens lopen tegen een grappig probleem aan in de VS

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

En wat is het verbruik in de stad en op de snelweg? En de CO2 uitstoot per km. Dit is natuurlijk voor belang voor de daalt driver en de belasting in Nederland.
Wordt de accu opgeladen tijdens het rijden? Heeft deze auto dus een stekker?