
Als een duveltje uit een doosje presenteert Chevrolet precies zeventig jaar na de eerste Corvette nu de eerste hybride Corvette. Vergis je niet, de Chevrolet Corvette E-Ray is geen Prius-concurrent. Hij krijgt een V8-motor achterin en elektromotor op de vooras die samen goed zijn voor 655 pk. Daarmee is een sprintje van 0 naar 100 km/u in net iets meer dan 2,5 seconden gedaan.
Door de elektromotor tussen de voorwielen is het de eerste Corvette die vierwielaandrijving krijgt. Chevrolet vertelt nog niet wat de topsnelheid is van de Corvette E-Ray. Wel weten we dat hij een 1,9-kWh lithium-ion batterij krijgt, waarmee je waarschijnlijk tot het einde van de straat elektrisch kan rijden. De volledig elektrische modus noemt Chevrolet ‘Stealth Mode’ en de topsnelheid is dan ruim 70 km/u.
Specificaties van de Chevrolet Corvette E-Ray
De V8 is een 6,2-liter LT2 die op zichzelf al 495 pk en 637 Nm produceert. Zonder turbo’s, trouwens. De elektromotor voegt daar nog eens 160 pk en 196 Nm aan toe. Volgens Chevrolet werkt de elektromotor samen met de V8 voor een opzwepend geluid – daar zijn we benieuwd naar. Ook kan de V8 op de helft van de cilinders lopen om brandstof te besparen.
Naast de Stealth Mode zijn er nog de rijmodi Tour, Sport, Track, Weather, My Mode en Z-Mode. Hij staat op 20-inch wielen vóór en 21-inch wielen áchter. De Chevrolet Corvette E-Ray gaat in het thuisland dit jaar nog in de verkoop voor 104.295 dollar (zo’n 96.000 euro ex. belastingen). Hij is er ook als cabrio voor 111.295 dollar (zo’n 102.000 euro ex. belastingen).
Eén reactie op “De Chevrolet Corvette E-Ray is de eerste hybride Corvette (0-100 in zo’n 2,5 seconden)”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Dit is de goedkoopste auto die 375 km/u haalt (gewoon met fabrieksgarantie)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De populairste pick-up van Nederland krijgt weer een dikke V8-motor

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Wereldwijd zijn er nog geen 25 mensen die deze briljante auto willen bestellen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

En wat is het verbruik in de stad en op de snelweg? En de CO2 uitstoot per km. Dit is natuurlijk voor belang voor de daalt driver en de belasting in Nederland.
Wordt de accu opgeladen tijdens het rijden? Heeft deze auto dus een stekker?