Chevrolet kapt ermee in Europa


General Motors trekt per 2016 de stekker uit Chevrolet – aan deze kant van de oceaan, tenminste. Op zich loopt het merk als een trein – het is het vierde grootste automerk ter wereld – maar in Europa willen we er maar niet aan. Reden voor GM om nu te zeggen dat het mooi is geweest.
De matige verkoopcijfers van de Koreaanse Chevy's zijn niet de enige reden. Ook de traditioneel belangrijkste merken voor GM in Europa, Opel en Vauxhall, hebben het moeilijk, en kunnen daarom alle aandacht van het moederconcern gebruiken om aan te sterken. Aandacht die nu deels in Sparks, Aveo's en Cruzes wordt gestoken. Daarnaast wil GM nog steeds een prominentere positie op de luxemarkt verwerven met Cadillac, dus ook daar zal meer in geïnvesteerd moeten worden.
Betekent dit dat we het dan ook zonder Camaro's en Corvettes zullen moeten gaan stellen? Dat gelukkig niet: GM geeft aan zich op 'iconic products' te gaan concentreren wanneer het op Chevrolet in ons werelddeel aankomt. Met andere woorden: het echt leuke (en echt Amerikaanse) spul blijft hier gewoon op de markt. Nu nog een CO2-wetgeving die ze wat ruimte geeft…
Meer hierover
Kooptip: Autoproject in een woonkamer
We vonden deze bijzondere advertentie op Marktplaats
Achtpersoons monstertruck: net op tijd voor SinterKerst
Geen vuurwerk? Dit is ook vuurwerk!
Yenko Camaro is nog iets krachtiger geworden
Wie de grap 'als een Yenko' maakt, krijgt straf
Icon Chevy Thriftmaster is een smakelijke restomod
Alle moderne toevoegingen zijn verstopt
Ares S Project is een omgebouwde Corvette met 715 pk
Het nieuwste project van Ares Design
Abonneren
6x TopGear met korting voor € 39,95
Met 26% korting
3x TopGear met korting voor € 19,95
Met 26% korting
TopGears Quick Car Finder
Trending nieuws
Antidiefstal-unit haalt gestolen Golf GTI terug
In Zuid-Afrika gaat het er net even anders aan toe