Dit is Chevrolets aanval op gevestigde braveborstauto’s als de Volkswagen Passat, Ford Mondeo en zusje Opel Insignia: de Malibu. In de VS rijdt er al decennialang een auto onder die naam rond, maar deze nieuwe versie is bestemd voor heeeel de wereld. Inclusief Azië, Australië en ons.
 
De nieuwe Malibu moet daarom een wereldwijd publiek aanspreken, en hoewel dat een pittige opgave is, denken we dat Chevrolet in dit geval een heel eind komt. De auto ziet er prima uit – niets schokkends, maar bepaald niet saai of lelijk – en het merk pakt het groots aan met maar liefst tien verschillende vier- en zescilindermotoren (benzine, diesel en lpg) en bijvoorbeeld velgmaten die variëren van 16 tot 19 inch.
 
Er is uitvoerig gesleuteld aan het onderstel van de Malibu om hem vooral een sportieve insteek te geven, en in het interieur is de nadruk gelegd op ruimte en mooie materialen. Verder zal de auto verkrijgbaar zijn met MyLink, wat inhoudt dat je internetradio kunt ontvangen. Dat vinden we gaaf.
 
Eind 2011 komt de auto in China al op de markt; de VS volgt begin 2012. We gokken dat wij ook zo rond die tijd aan de beurt zijn.

Reacties