Een aantal redactieleden hier, net als vele andere mensen die nét iets meer wilden spenderen aan hun huurauto, koestert goede herinneringen aan de Chevrolet Tahoe of Suburban (of de GMC Yukon, wat dezelfde auto is). Het is de archetypische Amerikaanse SUV die de volledige ervaring geeft tijdens een roadtrip door het land van de eindeloze mogelijkheden. En sinds vandaag zijn de Chevrolet Tahoe en zijn grotere broer, de Suburban, volledig vernieuwd.
De bovenstaande ervaringsdeskundigen weten ook dat de Chevy niet ’s werelds meest geraffineerde wegligging heeft. Het zal nog altijd geen Maybach zijn, maar de Tahoe en Suburban zetten een stap in die richting met onafhankelijke ophanging achter en luchtvering voor de duurdere modellen. Daarbij groeide de wielbasis van de Tahoe met 125 millimeter (Suburban +105) en de totale lengte met 169 millimeter. De derde zitrij zou hiermee 40 procent meer beenruimte hebben.
Nu de grote vraag: durft Chevrolet zijn icoon te onderwerpen aan downsizing? Leggen ze, net als in de Silverado, een viercilinder? Neen, niets van dat. Je mag kiezen uit een 5,3-liter V8 met 360 pk, een 6,2-liter V8 met 426 pk of een zes-in-lijn-diesel met 282 pk en 623 Nm. Chevrolet verwacht voor de Tahoe en Suburban het beste brandstofverbruik in het segment. Een segment wat we in Nederland overigens niet eens kennen.
Een 10-inch touchscreen op het dashboard is standaard en een digitale tellerbak van 8 inch behoort tot de opties, net als een 15-inch ‘head-up display’ – waarvan we vermoeden dat ze daarmee gewoon het scherm op het dashboard bedoelen. De schakelpook verdwijnt en via knopjes naast het infotainmentscherm kun je nu de versnelling kiezen. Daarbij installeert Chevrolet negen camera’s die je bijvoorbeeld helpen om een trailer te manoeuvreren.
Reacties