We raden je aan om eens op zolder te gaan zoeken naar een oude spelcomputer of een stripboek dat je vroeger las. Je zult merken dat de magie van het vertier wat minder is, maar een trip down memory lane zorgt altijd voor een glimlach op je gezicht. Net als bijvoorbeeld Volkswagen is Citroën nu in de geschiedenisboeken gedoken om hun nieuwe logo vorm te geven. Zie hier het resultaat.

Het nieuwe logo van Citroën is geïnspireerd door het eerste beeldmerk dat gebruikt werd in 1919. Op het eerste oog is de kleur het enige verschil met het logo van toen. Het nieuwe logo is de tiende evolutie voor Citroën in 103 jaar tijd. In dat tijdsbestek fluctueerden de logo’s van de twee naar boven wijzende chevrons tot een zwaan in 1932 en de intrede van de rode kleur in 1985.

In het nieuwe logo valt Citroën terug op deze oude ontwerpen. Zo komt de rode kleur terug op de badge. Daarnaast komt de kleur Monte Carlo Blue weer terug in de configurator. Het nieuwe logo zal halverwege volgend jaar zijn intrede doen. Over enkele dagen krijgen we al een voorproefje te zien op een ‘conceptuele Citroën-familieauto’.

Waarom die twee pijlen in het logo van Citroën?

Het eerste logo van Citroën is zoals gezegd 103 jaar oud. In 1919 had André Citroën succes met een metaalbewerkingsbedrijf. Hij produceerde versnellingssystemen in de vorm van een visgraat. De twee ‘pijlen’ zijn dus in feite ‘deux chevrons’, twee visgraten.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear