In de jaren zeventig kregen de ingenieurs van Mercedes een duidelijke briefing: ontwikkel een auto voor invloedrijke mensen op sociale platformen en atleten met een succesvolle balspelcarrière. Eentje met genoeg bodemvrijheid om op stoepjes te parkeren en een aantrekkingskracht op jeugdige omstanders met een fototoestel. Tijdens de ontwikkeling kwamen ze erachter dat de Geländewagen ook wel potentie had als militair voertuig. Zie hier het resultaat.

En laten we eerlijk zijn: eigenlijk is het oermodel met de juiste accessoires veel cooler dan een AMG. Zie hier een blauw exemplaar dat ooit van de NAVO was. Op de voorbumper zit een lier, voor de koplampen metalen beschermers, op het dak zwaailichten en achterop de verklaring waarom we het een trekhaak noemen en geen trekknobbel. Geen koolstofvezel, alcantara of glimmende knopjes, maar een op maat geknipte deurmat als vloerbekleding.

De Mercedes G-klasse wordt geveild door de Nederlandse overheid

Deze blauwe G-klasse staat bij Domeinen Roerende Zaken. De Nederlandse overheid nam het Defensievoertuig in 2005 in gebruik en onder de kap ligt een 2,7-liter dieselmotor met zo’n 155 pk. Waarschijnlijk is de accu plat, want de kilometerstand is onbekend. Hou er rekening mee dat het ding zonder kentekenbewijs komt en dat je nog 21 procent BTW moet betalen. Oh, en er zit misschien Chroom-6 in de lak.

Domeinen geeft nooit een indicatie van de waarde. Je kunt voor de gein bij Domeinen een laag bod uitbrengen en kijken of je de hoogste bieder bent. Wie weet ben jij dan straks de eigenaar van een échte G-klasse.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)