Normaal duurt het minimaal drie jaar voordat een auto naar de plastisch chirurg mag voor een botoxkuurtje. Deze Ateca is net iets meer dan twee jaar op de markt en toch zet Cupra al wat fillers in de lip. Dat komt omdat de Cupra Ateca uiteraard gebaseerd is op de Seat Ateca, en die was wel al oud genoeg voor een verjongingskuur. Daarom is deze Cupra Ateca-facelift al na twee jaar aan de beurt.

De Cupra Ateca-facelift houdt zijn 2.0 TSI met 300 pk, 400 Nm en een DSG-bak met vierwielaandrijving. De 0-100-tijd is 4,9 seconden en de topsnelheid is 247 km/u. Optioneel kun je daar een Akrapovic-pijp bij kiezen. Op zich een goed idee, maar dan zit je alsnog aan de wettelijke limieten. Als je écht goede herrie wilt, kun je misschien beter iets achteraf laten plaatsen, maar dat heb je niet van ons.

De Cupra Ateca-facelift is geen Seat. Of toch wel?

Cupra doet zijn stinkende best om niet geassocieerd te worden met moedermerk Seat. Het is immers een los merk. We waren dan ook heel benieuwd naar het commando voor de stembediening. Wat denk je? ‘Hola hola’, net als bij Seat. Logisch, want Cupra is net zo Spaans als Seat (niet echt dus, omdat Volkswagen), maar het was aardig geweest als ze hun eigen commando hadden. Verder kun je rekenen op dezelfde connectiviteit als de zojuist gefacelifte Seat Ateca.

Standaard staat de Cupra Ateca-facelift op 19-inch wielen, waar je zilveren of bronzen accenten in kunt laten verwerken. Brembo-remmen met 18-inch schijven zijn optioneel. Normale remklauwen zijn zwart en de optionele zijn koperkleurig. Verder zijn er zes exterieurkleuren. De Cupra Ateca-facelift verschijnt in september in de showrooms. Prijzen volgen binnenkort.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)