
(advertorial)
Als je dan toch de stap naar elektrisch rijden gaat maken, kun je het maar beter meteen goed doen. Met iets bijzonders en eigenzinnigs. Iets dat hoogstaande technologie uitdraagt, maar ook rijplezier vooropstelt. Iets dat krachtig uit de hoek komt en je toch weet te bevangen met zijn schoonheid. Zoals de auto die je hierboven ziet, inderdaad. De nieuwe CUPRA Born staat vanaf nu bij de CUPRA Garages in Amsterdam, Rotterdam, Leusden, Eindhoven en Zwolle.
Het merk CUPRA werd geboren uit de sportieve tak van SEAT, dat is geen geheim. Met zo’n historie kan het bijna niet anders dan dat je modellen een bepaalde gepeperde insteek hebben. De eerste volledig elektrische CUPRA is dan ook niet zomaar een hatchback met een stekker. De CUPRA Born laat zijn gespierde historie in alles doorschemeren.
Sportief design
Neem de styling: strak en doelmatig, zelfs uitdagend, met aerodynamische elementen als sideskirts, een dakspoiler en een diffuser. De velgopties strekken van 18 tot 20 inch, en de koperkleurige accenten – een CUPRA-kenmerk bij uitstek – onderstrepen het mediterrane voorkomen van de Born.
In het rijk aangeklede interieur vind je standaard kuipstoelen, sportpedalen en een 12″ navigatiesysteem. Op hogere uitvoeringen krijg je zelfs een massagefunctie en Dinamica-microvezelbekleding. Wie zei dat je niet het aangename met het sportieve zou kunnen verenigen?
Imposante prestaties
Ook wat betreft techniek zit je goed met de CUPRA Born. Het accupakket van 58 kWh geeft hem een WLTP-actieradius van 405 tot 421 kilometer, afhankelijk van de uitvoering. En dat terwijl je altijd beschikt over een 204 pk sterke elektromotor, goed voor een sprint van 0 naar 50 km/u in 2,9 seconden.
Standaard heeft de Born full-led-verlichting, een sportonderstel, een Virtual Cockpit en adaptieve cruisecontrol met voorspellende gaven. Een head-up display met Augmented Reality, een intelligente parkeerassistent en een 360-graden camera behoren tot de mogelijkheden.
Probeer de CUPRA Born nu zelf
We kunnen ons voorstellen dat je nieuwsgierig bent geworden naar dit nieuwe e-heethoofdje. Hij is vanaf nu verkrijgbaar, dus boek nu makkelijk online je proefrit via de proefritplanner bij een CUPRA Garage in Amsterdam, Rotterdam, Leusden, Zwolle of Eindhoven. Lang hoef je niet te wachten, want als je nu een Born bestelt, kun je nog voor het einde van het jaar rijden en profiteren van 12% bijtelling. Prijzen beginnen bij 37.990 euro voor de Business One en lopen op tot 46.990 euro voor de exclusieve, niet te versmaden Copper Edition One.
Meer van TopGear


De extra krachtige Cupra Born VZ is nog steeds langzamer dan een oude Leon

Cupra Born 58 kWh Performance One

Cupra Born: 1e rij-indruk

Cupra Born: dit jaar nog 12 procent bijtelling

Cupra Born is de sportieve ID.3

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Seat gaat eindelijk naar Amerika, maar de manier waarop is een beetje zuur voor Seat

Cupra Born VZ: kun je fun hebben met een EV onder 50.000 euro?

Heeft de Cupra Formentor 1.5 e-Hybrid VZ Performance ook qua rijplezier een koperen randje? (review)

Is de Cupra Leon Sportstourer VZ Performance een Seat met kapsones, of heeft ie meer te bieden?

Cupra Terramar: goedkoper en sportiever dan een Volkswagen

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?

Ook dit Europese land is de maximumsnelheid verhoogd naar 150 km/u (maar niet voor iedereen)

Goedkoopste PHEV van Nederland is duizend euro goedkoper dan een instap-Golf

Seat gaat eindelijk naar Amerika, maar de manier waarop is een beetje zuur voor Seat

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De krachtigste Abarth ooit biedt rijplezier én ruimte voor het gezin

Tissot PRC 100 Solar: subtiel en baanbrekend tegelijkertijd

Dit ga je zien op IAMS 2025: hét auto-event tijdens het paasweekend

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

Deze autostoel voor kinderen met airbag (!) heeft nog een gigantisch voordeel
