Het verhaal van Kazuhiko ­‘Smokey’ Nagata ken je inmiddels. Zo niet, moet je even op het linkje klikken voor het verhaal van de snelste kettingroker ter wereld. Door de jaren heen bouwde hij flink wat auto’s, vaak uitgevoerd in het goud. De naam Top Secret ontstond toen hij stiekem aan zijn eigen projecten werkte toen hij werkzaam was bij zijn oude baas Trust, de tuner van het bedrijf GReddy. Daar kwamen mijn bazen achter, en ze waren er niet echt blij mee. ‘Maar ze knepen een oogje dicht, want ze wilden me niet kwijt. Dus werd het ons geheimpje. Top Secret’, legde Smokey uit. Nissan Skyline R32
De eerste auto die Smokey verbouwde nadat hij wegging bij Trust. Ook de eerste die een gouden huid kreeg. Hij rijdt er vandaag de dag nog steeds in. In het goud zie je hem in het verhaal van Kazuhiko ­‘Smokey’ Nagata. Nissan Skyline R33
Een Aqua-Line-koning, die in de tunnel onder Tokio ruim 320 km/u wist te halen. Deze Skyline levert 1.000 pk en heeft meerdere ECU’s. Toyota Supra GT300
Lijkt erg op de auto die hij op de A1(M) gebruikte. Maar in plaats van een Nissan RB-motor ligt er een opgekrikte viercilinder van Toyota in, en niet de gebruikelijke 2JZ. Toyota Supra V12
Met de enige V12 van Japanse bodem. Smokey plaatste ’m in een Supra en maakte er een twin-turbo van. Tegen zijn zin verkocht hij de auto op een veiling. Nissan GT-R
Japans snelste auto voor op de openbare weg ooit: in 20,54 seconden van 0 naar 377 km/u. Het uiteindelijke doel is om de magische 400 km/u te halen.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)