
Ligt het aan ons, of heeft deze kleine facelift een groot verschil gemaakt voor het uiterlijk van deze auto? Nadat platformgenoot Citroën C5 Aircross onder het mes ging, is het tijd voor de facelift van de DS 7. De strakke kaaklijn plus de frisse verlichting en vooral de nieuwe wielen slagen erin om de hele uitstraling een stuk strakker te maken.
De Crossback-badge is weggelaten, dus de DS 7 heeft nu een van de kortste namen die er zijn. Zij het niet zo kort als het dorp Å in Noorwegen, of Y in Frankrijk. Of Kimye, dat zijn twee mensen, dus elk maar tweeënhalve letter.
De dagrijverlichting is nu een lichtsluier
Het meest onderscheidende deel van het nieuwe gezicht is de zogenaamde lichtsluier, een set van vijf lichtgevende strepen. Binnenin vinden we een sterk verbeterd infotainmentsysteem dat eerder al in de DS 4 verscheen. Er wordt gezegd dat tegen het einde van het jaar trouwens ook de DS 9 en DS 3 Crossback het systeem zullen krijgen.
De materialen in het interieur in de DS 7 facelift hebben een upgrade gehad. ‘Het nappaleder van zeer hoge kwaliteit is rechtstreeks afkomstig van runderen die worden gehouden voor hun vlees en die leven in velden zonder prikkeldraad’, laat DS weten.
Alleen maar plug-in hybride opties voor de DS 7 facelift
Er zijn drie PHEV-aandrijflijnen om uit te kiezen en alle overige (non-hybride) motoren lijken voor Nederland te vervallen. Als de elektrische achterwielen en de benzine-elektrische voorwielen allebei hun best doen, heeft de krachtigste versie 360 pk. Die versie krijgt 21-inch wielen, meer spoorbreedte en een eigen ophanging met grotere remmen. De 0-100 tijd is een kleine 5,6 seconden.
Er is ook een 300 pk sterke versie van dezelfde aandrijflijn, en net als voorheen een 225 pk sterke PHEV met voorwielaandrijving. Al deze drie PHEV’s, met het label E-Tense, hebben een batterij met een hogere capaciteit dan voorheen, wat een elektrisch rijbereik van ongeveer 65 kilometer oplevert. De prijs van de nieuwe DS 7 volgt later.
Meer van TopGear


De nieuwe auto van de Franse president Macron

DS 7 Crossback E-Tense 225

Wat is de beste crossover in het C-segment?

De DS 7 Crossback is geen Snoek

Het zustermerk van Citroën komt met een EV die 750 kilometer actieradius haalt

Deze Citroën gaat een miljoen euro kosten, krijgt wel een bijzondere V6

Zou Johan Cruyff deze nieuwe SM mooi gevonden hebben?

Koop jij deze oude Citroën ID 20 als puzzel van de overheid?

DS rijdt volgend seizoen met deze gouden Formule E-auto

Raceteam vindt doortrapte manier om data te jatten bij concurrenten

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Dit zijn auto’s waarbij de goedkoopste uitvoering eigenlijk de beste keuze is

Er is één land ter wereld waar geen muggen voorkomen (en het is perfect voor een roadtrip)

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom zou je niet gewoon een nieuwe auto in Duitsland kopen als ze daar veel goedkoper zijn?’

Deze bekende auto’s hadden eigenlijk compleet misleidende namen
