Ligt het aan ons, of heeft deze kleine facelift een groot verschil gemaakt voor het uiterlijk van deze auto? Nadat platformgenoot Citroën C5 Aircross onder het mes ging, is het tijd voor de facelift van de DS 7. De strakke kaaklijn plus de frisse verlichting en vooral de nieuwe wielen slagen erin om de hele uitstraling een stuk strakker te maken.
De Crossback-badge is weggelaten, dus de DS 7 heeft nu een van de kortste namen die er zijn. Zij het niet zo kort als het dorp Å in Noorwegen, of Y in Frankrijk. Of Kimye, dat zijn twee mensen, dus elk maar tweeënhalve letter.
De dagrijverlichting is nu een lichtsluier
Het meest onderscheidende deel van het nieuwe gezicht is de zogenaamde lichtsluier, een set van vijf lichtgevende strepen. Binnenin vinden we een sterk verbeterd infotainmentsysteem dat eerder al in de DS 4 verscheen. Er wordt gezegd dat tegen het einde van het jaar trouwens ook de DS 9 en DS 3 Crossback het systeem zullen krijgen.
De materialen in het interieur in de DS 7 facelift hebben een upgrade gehad. ‘Het nappaleder van zeer hoge kwaliteit is rechtstreeks afkomstig van runderen die worden gehouden voor hun vlees en die leven in velden zonder prikkeldraad’, laat DS weten.
Alleen maar plug-in hybride opties voor de DS 7 facelift
Er zijn drie PHEV-aandrijflijnen om uit te kiezen en alle overige (non-hybride) motoren lijken voor Nederland te vervallen. Als de elektrische achterwielen en de benzine-elektrische voorwielen allebei hun best doen, heeft de krachtigste versie 360 pk. Die versie krijgt 21-inch wielen, meer spoorbreedte en een eigen ophanging met grotere remmen. De 0-100 tijd is een kleine 5,6 seconden.
Er is ook een 300 pk sterke versie van dezelfde aandrijflijn, en net als voorheen een 225 pk sterke PHEV met voorwielaandrijving. Al deze drie PHEV’s, met het label E-Tense, hebben een batterij met een hogere capaciteit dan voorheen, wat een elektrisch rijbereik van ongeveer 65 kilometer oplevert. De prijs van de nieuwe DS 7 volgt later.
Reacties