
Nee, dit is geen Ferrari 250 GT SWB. Helaas. Het goede nieuws is, is dat het ook geen computerrender is. Dit is de eerste echte RML Short Wheelbase. En dit zijn dus echte foto’s. Officieel noemt het Britse RML het een eerbetoon aan de Ferrari 250 GT ‘Short Wheelbase’, wat misschien wel de mooiste Ferrari aller tijden is.
De schoonheid maakt het des te pijnlijker om te realiseren dat deze auto op het punt staat door een hel te gaan, of zoals bedrijf RML het diplomatiek het uitdrukt: ‘een intensief duurzaamheidsprogramma in de UTAC-testfaciliteit in Bedfordshire’. Een kleine troost is dat het nog een preproductiemodel is.
De foto’s die je hier ziet, zijn gemaakt voordat de auto aan zijn reis naar de Doemberg begon. Als je een samenvatting nodig hebt, hebben we er een: RML is van plan dertig van deze dingen te bouwen, elk aangedreven door een 5,5-liter V12 uit een Ferrari 550 Maranello die weer gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak.
Specificaties RML Short Wheelbase
Hij weegt 1.470 kilo en RML schat dat de 0-100-sprint zo’n 4,1 seconden duurt. Het vermogen is 485 pk en 658 Nm. Dat is dus sneller dan de 550 Maranello. ‘De RML Short Wheelbase is nooit ontworpen om te concurreren met de acceleratie of topsnelheid van een typische supercar”, zei RML-chef Michael Mallock tijdens de onthulling van de auto vorig jaar.
‘Onze nadruk heeft altijd gelegen op het bieden van een meer organische rijervaring met minder interventie en meer bruikbare prestaties’, voegde hij eraan toe. De carrosserie is natuurlijk van koolstofvezel en de auto krijgt veel moderne foefjes mee, zoals elektrisch verstelbare stoelen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Met Officine Fuoriserie wil Maserati geld van de rijken afpakken

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
