De eerste volledig elektrische Lamborghini zal een vierzits GT worden, dat wist je waarschijnlijk al. Lambo-baas Stephan Winkelmann zegt nu dat die auto aan het eind van dit decennium klaar zal zijn. Na de aankondiging dat Lambo een Le Mans Daytona hypercar gaat maken voor 2024, gaf Winkelmann aan dat het model na de Aventador, Huracán en Urus een 2+2 model zal worden dat iets hoger van de grond staat.

‘We werken aan veel dingen’, zei Winkelmann tegen TopGear. ‘Het wordt een veelzijdigere auto en het eerste model dat volledig elektrisch wordt voordat de Urus een EV wordt.’ Hij gaf ook aan dat elektrische modellen meer mogelijkheid geven voor een extreem design. ‘Laat me het zo stellen, de positie van de batterijen zorgt voor onverwachte stijlen. We kunnen qua design een heel andere kant opgaan, maar het blijft direct herkenbaar als een Lamborghini.’

Het nieuwe model zal waarschijnlijk tot een stijging van het aantal verkopen van Lamborghini leiden, maar dat is toch niet het belangrijkste doel voor Winkelmann. Toen we hem vroegen hoeveel auto’s er per jaar verkocht zouden worden, antwoorde hij: ‘Er is een limiet.’

‘Het merk is veel belangrijker dan het aantal auto’s dat we afleveren. De financiële resultaten zijn belangrijker dan de auto’s die we afleveren. Het vierde model zal ons de mogelijkheid geven om te groeien in aantallen, maar dit is niet het belangrijkst.’

‘Met volledig elektrische auto’s zien we vooral veel acceleratie in een rechte lijn. Wij willen zorgen dat ook de bochtensnelheid in het ontwerp van de auto wordt meegenomen. Het gaat erom dat de besturing beter wordt dan de hedendaagse elektrische auto’s. Wij weten zeker dat we dat voor elkaar kunnen krijgen.’

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear