Tot grote spijt van bandenboeren besloten autofabrikanten lang geleden dat vier wielen het ideale aantal is. Een enkeling waagde zich aan drie wielen, maar daar bleef het gelukkig ook bij. Sinds een paar jaar, toen de G-klasse 6×6 verscheen, maken zeswielers een opmars. Dus maak een bandenboer blij (en je boekhouder ongelukkig) en bestel een Jeep Wrangler 6×6.
De Jeep Wrangler 6×6 komt uit de stallen van Bruiser Conversions. Het Amerikaanse bedrijf hangt een LS3-V8 met zo’n 486 pk in de Wrangler en voegt een extra as toe. Hoe zorg je dat alle wielen aangedreven worden? Uit de versnellingsbak komt één aandrijfas naar achteren die verdwijnt in het middelste differentieel. Aan de achterkant van dat differentieel zit nog een as die het achterste differentieel aandrijft.
De langere body maakt het bedrijf met de hand van staal en het hout in de laadbak komt van de eikenboom. De veerweg is meer dan 30 centimeter en in het ergste geval hang je de lier in de voorbumper ergens aan. Pas wel op dat je gereedschapskist niet tegen de koeler aan glijdt.
De deuren kun je in z’n geheel verwijderen of vervangen door kleine dranghekjes. Ben je in een feestelijke bui, kan het dak eraf. Hebben? Op dit moment bestaat er slechts één Jeep Wrangler 6×6, maar Bruiser Conversions bouwt ze op bestelling.
Reacties