
Mitsubishi noemt het ‘herkenbaar design’. Da’s toevallig: dat zeiden wij vroeger ook tegen de leerkracht wanneer we huiswerk hadden overgeschreven. ‘Wat, overgeschreven? Nee, het is gewoon herkenbaar werk.’ Zoals onze docent er niet in geloofde, doen wij dat nu ook niet. De nieuwe Mitsubishi ASX lijkt, eh… nou ja, je weet wel waar hij op lijkt. Je ziet de halve omtrek van het logo nog in de rand van de motorkap staan.
Het is ook niet gek als je je realiseert dat de Mitsubishi ASX staat op het CMF-B-platform van Renault-Nissan. Daarnaast wordt hij gebouwd in de fabriek van Renault. We hopen voor de werknemers daar dat ze de Renaults en Mitsubishi’s uit elkaar kunnen houden. Uiteraard zijn ook de aandrijflijnen identiek: je hebt de keuze uit een 1,0-liter driecilinder turbo-benzinemotor, een 1,3-liter mild-hybride en de vol- en plug-in hybride, beide met een 1,6-liter motor.
De Mitsubishi ASX legt de bal bij jou
Afhankelijk van welke motor je kiest heb je een handgeschakelde bak of automaat. De 1,0-liter komt alleen handgeschakeld met zes versnellingen, de 1,3-liter als handbak of zeventraps automaat en de 1,6-liters zijn alleen verkrijgbaar als automaat. De Mitsubishi ASX staat op 17- of 18-inch wielen en in de kofferbak heb je 332 liter aan bagageruimte.
Alle uitvoeringen komen in ieder geval met de rijmodi Sport en My Sense. Bij Sport heb je uiteraard al het vermogen, maar ook zet ie het onderstel en de besturing op scherp. De My Sense-modus kun je zelf instellen, van rij-instellingen tot het verlichting van het interieur. In maart 2023 staat de nieuwe Mitsubishi ASX in de showroom, maar als je zolang niet kunt wachten, weet je de Renault-dealer vast te vinden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De Mitsubishi ASX is hier en doet ons ergens aan denken”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mitsubishi ASX review: moet je deze verkiezen boven zijn bekendere tweelingbroer?

De Mitsubishi ASX krijgt dezelfde facelift als de Renault Captur

Mitsubishi ASX review: Is het meer dan een Captur?

Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)

De Mitsubishi Colt komt terug in 2023, samen met een nieuwe ASX

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

Maakt het uit of je de Mitsubishi ASX of de identieke Renault Captur kiest? (review)

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Mazda boekt doorbraak en komt binnenkort met de ‘ultieme verbrandingsmotor’ die extreem efficiënt is

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Jammer dat nu ook Mitsubishi is overgenomen door een Frans autofabrikant. In kwaliteit erg achteruit. Plus een echte Mitsubishi is makkelijk om aan te sleutelen, in tegenstelling tot de Renaults.