
Mitsubishi noemt het ‘herkenbaar design’. Da’s toevallig: dat zeiden wij vroeger ook tegen de leerkracht wanneer we huiswerk hadden overgeschreven. ‘Wat, overgeschreven? Nee, het is gewoon herkenbaar werk.’ Zoals onze docent er niet in geloofde, doen wij dat nu ook niet. De nieuwe Mitsubishi ASX lijkt, eh… nou ja, je weet wel waar hij op lijkt. Je ziet de halve omtrek van het logo nog in de rand van de motorkap staan.
Het is ook niet gek als je je realiseert dat de Mitsubishi ASX staat op het CMF-B-platform van Renault-Nissan. Daarnaast wordt hij gebouwd in de fabriek van Renault. We hopen voor de werknemers daar dat ze de Renaults en Mitsubishi’s uit elkaar kunnen houden. Uiteraard zijn ook de aandrijflijnen identiek: je hebt de keuze uit een 1,0-liter driecilinder turbo-benzinemotor, een 1,3-liter mild-hybride en de vol- en plug-in hybride, beide met een 1,6-liter motor.
De Mitsubishi ASX legt de bal bij jou
Afhankelijk van welke motor je kiest heb je een handgeschakelde bak of automaat. De 1,0-liter komt alleen handgeschakeld met zes versnellingen, de 1,3-liter als handbak of zeventraps automaat en de 1,6-liters zijn alleen verkrijgbaar als automaat. De Mitsubishi ASX staat op 17- of 18-inch wielen en in de kofferbak heb je 332 liter aan bagageruimte.
Alle uitvoeringen komen in ieder geval met de rijmodi Sport en My Sense. Bij Sport heb je uiteraard al het vermogen, maar ook zet ie het onderstel en de besturing op scherp. De My Sense-modus kun je zelf instellen, van rij-instellingen tot het verlichting van het interieur. In maart 2023 staat de nieuwe Mitsubishi ASX in de showroom, maar als je zolang niet kunt wachten, weet je de Renault-dealer vast te vinden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “De Mitsubishi ASX is hier en doet ons ergens aan denken”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Mitsubishi ASX review: moet je deze verkiezen boven zijn bekendere tweelingbroer?

De Mitsubishi ASX krijgt dezelfde facelift als de Renault Captur

Mitsubishi ASX review: Is het meer dan een Captur?

Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)

De Mitsubishi Colt komt terug in 2023, samen met een nieuwe ASX

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

De Mitsubishi Outlander is weer een enorme hit (met een bijzondere redder in nood)

Stickers en 27 procent extra vermogen: trekt jou dat wel over de streep?

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Een huis te duur? Met deze handige set kun je bijna elke auto ombouwen tot knusse camper

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Blijkbaar kopen alleen oudere mensen het betrouwbaarste merk ter wereld (en dat is zonde)

Het kan straks verboden zijn om carbon op jouw auto te hebben in de EU

Jammer dat nu ook Mitsubishi is overgenomen door een Frans autofabrikant. In kwaliteit erg achteruit. Plus een echte Mitsubishi is makkelijk om aan te sleutelen, in tegenstelling tot de Renaults.