Vandaag presenteert Opel de nieuwste telg van de GSE-familie. Met de drie extra letters klinkt de Opel Grandland GSE meteen een stuk spannender, vind je niet? Bovendien is het de krachtigste GSE tot nu toe, al moeten we er gelijk bij zeggen dat het ook pas de tweede is die in productie gaat. De Astra GSE was de eerste.

Overigens is de GSE niet zo nieuw als hij op het eerste oog lijkt. Eerder reden we al met de Grandland Hybrid4 met dezelfde 1,6-liter benzinemotoren, dezelfde twee elektromotoren en dezelfde 300 pk. Deze is echter uit de configurator verdwenen. Het lijkt er dus op dat Opel de krachtigste modellen een nieuwe naam geeft, met wat leuke bumpertjes, velgen een badges.

Specificaties van de Opel Grandland GSE

Opel deelt geen actieradius wanneer je vol elektisch rijdt, maar die zal ongeveer even groot zijn als bij zijn voorloper. Daar kwam je puur elektrisch 57 kilometer ver mee. Die Grandland gaf ons, ondanks die 300 pk, niet het idee dat hij sportief wilde zijn. Wellicht dat de GSE daar wat aan kan veranderen door wat aanpassingen.

De topsnelheid is net als bij de vorige vierwielaangedreven hybride SUV 235 km/u. Wanneer je de benzinemotor wat rust gunt, is de topsnelheid 100 km/u lager. De 0-100-tijd is dankzij de 300 pk en de vierwielaandrijving 6,1 seconden. Opel spreekt zelf over sportautoprestaties, trouwens.

Wat is er wel veranderd aan de Grandland?

Wat verandert er dan precies? Hij krijgt en diffuser achterop en, uiteraard, een GSE-badge op de achterklep. Hij staat op 19-inch lichtmetalen velgen die hun inspiratie hebben van de Manta GSE. Voor beter gevoel achter het stuur krijgt de GSE SUV een sportievere ophanging met stevigere dempers en veren, plus een speciaal afgestelde stuurinrichting.

Je kunt de Opel Grandland GSE vanaf nu samenstellen. Prijzen beginnen in Nederland bij de 59.999 euro, inclusief belastingen. Daarmee is hij zo’n 7.000 euro duurder dan de uitgaande Hybrid4 Ultimate-uitvoering. Kun je wel mooi zeggen dat je een GSE hebt.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)