De Pagani Zonda HP is de duurste auto ooit

Nieuw, dan

Pgani Huayra
Pagani Zonda HP Horacio Pagani
Pagani Zonda HP Horacio Pagani
Pgani Huayra
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pgani Huayra
Pagani Zonda HP Horacio Pagani
Pagani Zonda HP Horacio Pagani
Pgani Huayra
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta
Pagani Zonda HP Barchetta

Vijftien miljoen euro, dames en heren. Dat is het bedrag dat Pagani bevestigd heeft als aanschafprijs van de Pagani Zonda HP Barchetta. Officieel de laatste Zonda ooit – en Zonda bouwt er drie.

Horacio Pagani’s eigen Zonda HP Barchetta, met de grote baas achter het stuur, reed een paar weekenden geleden vanuit Londen naar het Goodwood Festival of Speed. Achter hem reed een konvooi ter waarde van 40 miljoen euro.

Pagani vond twee mensen gek genoeg de 15 miljoen euro neer te tellen. Waarschijnlijk zijn er veel meer, maar die hebben pech. De derde, zoals hierboven al staat, is van de baas. De Zonda is duurder dan de Rolls-Royce Sweptail, die beschouwd wordt als de duurste nieuwe auto ooit. Ergo: de Pagani Zonda HP is de duurste nieuwe auto ooit. Al weet je nooit welke auto’s er buiten het publieke oog gebouwd en verkocht zijn.

Specificaties Pagani Zonda HP

De twee belangrijkste cijfers zijn: 1.250 kilo en 800 pk. Dat vermogen komt uit een hemels klinkende 6,0-liter V12 van Mercedes. Een dak voor Pagani Zonda HP bestaat simpelweg niet. In ruil daarvoor krijg je een voorruit die om de de bestuurder heen loopt.

De remmen voorop zijn 380 millimeter groot en de velg daaromheen meet 20 inch. Achterop monteert Pagani 21-inch velgen met een koolstofvezel deksel. Bovenop de Zonda zit een luchthapper. Er zijn weinig onderdelen aan de HP die niet cool zijn.

Reacties
  1. Peter zegt op 24 juli 2018 om 14:13:

    Dit soort auto’s KOST natuurlijk geen 15 miljoen, ze VRAGEN het ervoor. In deze prijsklassen gaat het erom dat je het ervoor kunt betalen, dat levert status op. Of het de prijs ook daadwerkelijk waard is, is helemaal niet relevant. Desondanks wel een stukje rijdende kunst natuurlijk, een Pagani. Ooit één keer een open Zonda “in het wild” gezien aan het Gardameer. Beetje de natuurlijke habitat van dit soort auto’s.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws