
De tijden dat Audi dikke V12-dieselmotoren of W12-benzinemotoren in de grootste modellen leverde, zijn al eventjes voorbij. De vernieuwde Audi A8 krijgt vandaag zijn prijs en in Nederland is de sedan alleen leverbaar als plug-in hybride. De vanafprijs voor de Audi A8 is 124.145 euro. Gelukkig is er voor de liefhebber met genoeg zakgeld de Audi S8 zónder stekker. De prijs van de Audi S8 is in Nederland minimaal 193.885 euro. Eens kijken hoe duur we hem kunnen maken?
Specificaties Audi S8
Bij de vorige generatie Audi S8 van een paar jaar geleden kon je nog kiezen tussen een normale met 520 pk of een S8 Plus met 605 pk. Bij de huidige generatie Audi S8 (dus ook al vóór de facelift) is er maar één smaakje met 571 pk. Vanwege het koppel van 800 Nm is hij net zo snel naar de 100 als de oude S8 Plus. De 0-100-tijd is 3,8 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Zo hoog is de prijs van de Audi S8 met alle opties
Veel exterieuropties voor de Audi S8 zijn er niet, want de meeste zaken zijn standaard. Leuk is dat je het vormpje van lichtunits in de oled-achterlichten mag kiezen. Voor 1.750 euro kun je alle glimmende delen in het zwart laten uitvoeren, inclusief de logo’s. Voor zo’n 2.000 euro krijg je 21-inch wielen en voor ruim 10.000 euro spuit Audi de S8 in een matte kleur naar keuze. Voor 2.254 euro haal je een panoramadak en gooi er nog een setje keramische remschijven tegenaan voor 11.000 euro.
Ga los in het interieur
Bij het interieur kun je meer geld stukslaan. Het uitgebreidste leerpakket kost bijvoorbeeld ruim 17.000 euro. Als je geventileerde massagestoelen voorin en achterin wilt voor 4.705 euro, dan moet je ook twee losse stoelen achterin configureren voor zo’n 5.500 euro. Uiteraard ga je voor het Bang & Olufsen-systeem voor 7.422 euro. Met nog wat assistentiesystemen, extra USB-poorten, schermpjes achterin en de optionele zijairbags voorin kun je ruim een ton aan opties configureren voor de hele auto.

We zeiden nooit dat ie mooi was | Foto: © Audi Nederland
Onze matgrijze Audi S8 met zwarte accenten, koolstofvezel spiegeklappen, knalblauw interieur en een trekhaak kost uiteindelijk 303.227 euro. Dit is een auto die je met recht als ‘BOMVOL’ en ‘VOL OPT’ op Marktplaats mag zetten. Ga er trouwens maar vanuit dat er heus klanten zullen zijn in Nederland die hem richting de drie ton configureren.


Een Audi A8 met W12-motor kun je nu voor een schijntje kopen

VIDEO: Kijk hoe de ‘mysterieuze’ nieuwe gepantserde Audi’s van justitie in actie komen

Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)

Deze Audi S8 met 1.200+ pk kan van jou zijn (en het zou de krachtigste ter wereld zijn)

De nieuwe auto van koningin Máxima en prinses Beatrix is een hybride Audi A8

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Opvallend: deze snelle Audi is in Nederland nu aanzienlijk goedkoper dan in Duitsland

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
