
De tijden dat Audi dikke V12-dieselmotoren of W12-benzinemotoren in de grootste modellen leverde, zijn al eventjes voorbij. De vernieuwde Audi A8 krijgt vandaag zijn prijs en in Nederland is de sedan alleen leverbaar als plug-in hybride. De vanafprijs voor de Audi A8 is 124.145 euro. Gelukkig is er voor de liefhebber met genoeg zakgeld de Audi S8 zónder stekker. De prijs van de Audi S8 is in Nederland minimaal 193.885 euro. Eens kijken hoe duur we hem kunnen maken?
Specificaties Audi S8
Bij de vorige generatie Audi S8 van een paar jaar geleden kon je nog kiezen tussen een normale met 520 pk of een S8 Plus met 605 pk. Bij de huidige generatie Audi S8 (dus ook al vóór de facelift) is er maar één smaakje met 571 pk. Vanwege het koppel van 800 Nm is hij net zo snel naar de 100 als de oude S8 Plus. De 0-100-tijd is 3,8 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Zo hoog is de prijs van de Audi S8 met alle opties
Veel exterieuropties voor de Audi S8 zijn er niet, want de meeste zaken zijn standaard. Leuk is dat je het vormpje van lichtunits in de oled-achterlichten mag kiezen. Voor 1.750 euro kun je alle glimmende delen in het zwart laten uitvoeren, inclusief de logo’s. Voor zo’n 2.000 euro krijg je 21-inch wielen en voor ruim 10.000 euro spuit Audi de S8 in een matte kleur naar keuze. Voor 2.254 euro haal je een panoramadak en gooi er nog een setje keramische remschijven tegenaan voor 11.000 euro.
Ga los in het interieur
Bij het interieur kun je meer geld stukslaan. Het uitgebreidste leerpakket kost bijvoorbeeld ruim 17.000 euro. Als je geventileerde massagestoelen voorin en achterin wilt voor 4.705 euro, dan moet je ook twee losse stoelen achterin configureren voor zo’n 5.500 euro. Uiteraard ga je voor het Bang & Olufsen-systeem voor 7.422 euro. Met nog wat assistentiesystemen, extra USB-poorten, schermpjes achterin en de optionele zijairbags voorin kun je ruim een ton aan opties configureren voor de hele auto.

We zeiden nooit dat ie mooi was | Foto: © Audi Nederland
Onze matgrijze Audi S8 met zwarte accenten, koolstofvezel spiegeklappen, knalblauw interieur en een trekhaak kost uiteindelijk 303.227 euro. Dit is een auto die je met recht als ‘BOMVOL’ en ‘VOL OPT’ op Marktplaats mag zetten. Ga er trouwens maar vanuit dat er heus klanten zullen zijn in Nederland die hem richting de drie ton configureren.


Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Een Audi A8 met W12-motor kun je nu voor een schijntje kopen

VIDEO: Kijk hoe de ‘mysterieuze’ nieuwe gepantserde Audi’s van justitie in actie komen

Kenners zullen gelijk zien wat er fout is met deze Audi A8 (maar ze hebben ongelijk)

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt
