
Je verwacht het niet, maar er bestaan dus energiedrankjes zonder cafeïne. Het primaire verkoopargument is dus niet voor iedereen hetzelfde. Bij Hummer blijkbaar net zo. Niet iedereen wil de H2 rijden omdat hij groot is (of om te compenseren voor iets dat dat niet is). Sommige mensen willen hem blijkbaar rijden vanwege zijn ontwerp. Precies voor die mensen hebben we een koopje. Eentje zonder 6,0-liter V8 motor, maar met een 1,5-liter viercilinder.
Deze Hummer is een omgebouwde Nissan
Deze Hummer H2 is, zoals je al had verwacht, geen echte Hummer. Onderhuids is dit een Nissan Rasheen uit 1995, zoals je ook op het reservewiel (met inspirerende quote) kunt lezen. Deze compacte 4×4 is oorspronkelijk in Japan geleverd en verscheen nooit in Nederland. De vorige eigenaar shopte bij het bedrijf Lummern voor een Hummer H2-conversie met nieuwe koplampen, de kenmerkende grille, een nieuwe motorkap en een nieuwe achterbumper.
Investeren in verzendkosten
De omgebouwde Nissan staat nu in Amerika bij Japanese Classics. In de VS hebben ze iets dat ze de ’25-jaar-regel’ noemen, die dicteert dat geïmporteerde (niet voor de VS goedgekeurde) auto’s 25 jaar oud moeten zijn voordat ze op Amerikaans kenteken mogen. Deze auto is daar nu dus legaal te importeren. Uiteraard kun je hem ook naar Nederland laten verschepen om een poging te doen om hem hier op gele platen te zetten. Omgerekend kost ie iets meer dan 10.000 euro, exclusief belastingen.
Het verzenden naar Nederland gaat je wel wat duiten kosten, maar daartegenover staat een besparing in de wegenbelasting van honderden euro’s als je het vergelijkt met een echte Hummer H2. En dan hebben we het nog niet eens over de brandstofkosten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze elektrische Cyber Hummer heeft 1.000 pk en is sneller dan een McLaren Senna

De overheid veilt een Hummer H2 limousine met een volledige bar achterin

Hummer H1 rijdt over Priussen heen

Ruim honderd oude leger-Humvees in de veiling

13-inch onder een Hummer H2

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
