
Je verwacht het niet, maar er bestaan dus energiedrankjes zonder cafeïne. Het primaire verkoopargument is dus niet voor iedereen hetzelfde. Bij Hummer blijkbaar net zo. Niet iedereen wil de H2 rijden omdat hij groot is (of om te compenseren voor iets dat dat niet is). Sommige mensen willen hem blijkbaar rijden vanwege zijn ontwerp. Precies voor die mensen hebben we een koopje. Eentje zonder 6,0-liter V8 motor, maar met een 1,5-liter viercilinder.
Deze Hummer is een omgebouwde Nissan
Deze Hummer H2 is, zoals je al had verwacht, geen echte Hummer. Onderhuids is dit een Nissan Rasheen uit 1995, zoals je ook op het reservewiel (met inspirerende quote) kunt lezen. Deze compacte 4×4 is oorspronkelijk in Japan geleverd en verscheen nooit in Nederland. De vorige eigenaar shopte bij het bedrijf Lummern voor een Hummer H2-conversie met nieuwe koplampen, de kenmerkende grille, een nieuwe motorkap en een nieuwe achterbumper.
Investeren in verzendkosten
De omgebouwde Nissan staat nu in Amerika bij Japanese Classics. In de VS hebben ze iets dat ze de ’25-jaar-regel’ noemen, die dicteert dat geïmporteerde (niet voor de VS goedgekeurde) auto’s 25 jaar oud moeten zijn voordat ze op Amerikaans kenteken mogen. Deze auto is daar nu dus legaal te importeren. Uiteraard kun je hem ook naar Nederland laten verschepen om een poging te doen om hem hier op gele platen te zetten. Omgerekend kost ie iets meer dan 10.000 euro, exclusief belastingen.
Het verzenden naar Nederland gaat je wel wat duiten kosten, maar daartegenover staat een besparing in de wegenbelasting van honderden euro’s als je het vergelijkt met een echte Hummer H2. En dan hebben we het nog niet eens over de brandstofkosten.
Meer van TopGear


Deze elektrische Cyber Hummer heeft 1.000 pk en is sneller dan een McLaren Senna

De overheid veilt een Hummer H2 limousine met een volledige bar achterin

Hummer H1 rijdt over Priussen heen

Ruim honderd oude leger-Humvees in de veiling

13-inch onder een Hummer H2

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Hyundai Santa Fe vs Mazda CX-80: welke zevenzitter moet je hebben?

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

De politie voert nu veel ‘artikel 8-controles’ uit, maar wat zijn dat eigenlijk?

Truc voor benzinemotoren uit de jaren ’50 werkt blijkbaar perfect voor elektrische auto’s

Een van de grootste autoconcerns ter wereld schrapt plannen voor waterstof: ‘Geen toekomst’
