Deze Hummer is een omgebouwde Nissan

Wel de lusten, niet de lasten

Foto('s): Japanese Classics LLCHummer omgebouwde Nissan
Foto('s): Japanese Classics LLCDeze Hummer is een omgebouwde Nissan Rasheen
Foto('s): Japanese Classics LLCZijkant Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Foto('s): Japanese Classics LLCAchterkant Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Foto('s): Japanese Classics LLCInterieur Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Foto('s): Japanese Classics LLCReservewiel Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Foto('s): Japanese Classics LLCMotor Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Hummer omgebouwde Nissan
Deze Hummer is een omgebouwde Nissan Rasheen
Zijkant Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Achterkant Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Interieur Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Reservewiel Nissan Rasheen (Hummer ombouw)
Motor Nissan Rasheen (Hummer ombouw)

Je verwacht het niet, maar er bestaan dus energiedrankjes zonder cafeïne. Het primaire verkoopargument is dus niet voor iedereen hetzelfde. Bij Hummer blijkbaar net zo. Niet iedereen wil de H2 rijden omdat hij groot is (of om te compenseren voor iets dat dat niet is). Sommige mensen willen hem blijkbaar rijden vanwege zijn ontwerp. Precies voor die mensen hebben we een koopje. Eentje zonder 6,0-liter V8 motor, maar met een 1,5-liter viercilinder.

Deze Hummer is een omgebouwde Nissan

Deze Hummer H2 is, zoals je al had verwacht, geen echte Hummer. Onderhuids is dit een Nissan Rasheen uit 1995, zoals je ook op het reservewiel (met inspirerende quote) kunt lezen. Deze compacte 4×4 is oorspronkelijk in Japan geleverd en verscheen nooit in Nederland. De vorige eigenaar shopte bij het bedrijf Lummern voor een Hummer H2-conversie met nieuwe koplampen, de kenmerkende grille, een nieuwe motorkap en een nieuwe achterbumper.

Investeren in verzendkosten

De omgebouwde Nissan staat nu in Amerika bij Japanese Classics. In de VS hebben ze iets dat ze de ’25-jaar-regel’ noemen, die dicteert dat geïmporteerde (niet voor de VS goedgekeurde) auto’s 25 jaar oud moeten zijn voordat ze op Amerikaans kenteken mogen. Deze auto is daar nu dus legaal te importeren. Uiteraard kun je hem ook naar Nederland laten verschepen om een poging te doen om hem hier op gele platen te zetten. Omgerekend kost ie iets meer dan 10.000 euro, exclusief belastingen.

Het verzenden naar Nederland gaat je wel wat duiten kosten, maar daartegenover staat een besparing in de wegenbelasting van honderden euro’s als je het vergelijkt met een echte Hummer H2. En dan hebben we het nog niet eens over de brandstofkosten.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken