
Vroeger als je speelgoed wilde voor in de zandbak, dan vroeg je dat lief aan je vader. Als dat niet lukte, dan probeerde je het nog eens bij je moeder. En anders was er nog de strategie van het stampen en schreeuwen. Tegenwoordig kun je gelukkig gewoon zelf naar de tuner voor nieuw speelgoed voor in de zandbak, zoals deze Audi Q7 Overland. Net nadeel is dat je het nu zelf moet betalen.
De woestijnspec-Q7 is gebouwd naar aanleiding van een luxeprobleem. Voordat de eigenaar de SUV een make-over gaf, reed hij met zijn vrienden naar de woestijn om door de duinen te jagen. Daarvoor moest hij zijn Q7 achterlaten en instappen bij een kameraad met een Jeep, Toyota Land Cruiser of Nissan Patrol. En dat is leuk, maar zelf meedoen, is nog veel leuker.
Specificaties van de Audi Q7 Overland
Dus besloot hij zijn Q7 om te dopen tot Audi Q7 Overland. Hij liet de 3,6-liter V6-motor zoals die was. Wel zette hij de Q7 in totaal 43 centimeter van de grond met forse dempers, 18-inch velgen en 35-inch banden. Daarnaast kreeg de Q een bullbar met twee extra koplampen op de voorbumper en een led-balkje op het dak zodat er ook in het donker gespeeld kan worden in het zand.
Andere toevoegingen zijn een nieuw uitlaatsysteem, zonnepanelen en een compressor. Vanbinnen krijgt de Audi Q7 Overland een 10,5-inch scherm in het middenconsole en een extra paneeltje links van de bestuurder waar hij de verlichting kan regelen. Wat de modificaties allemaal gekost hebben, weten we niet. Het zal de eigenaar ook een worst wezen, denken we.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Audi brengt de SQ7 met dikke V8 terug naar Nederland (maar niet de diesel)

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Audi Q7 vs Land Rover Defender

Gebruikte Audi Q7 kost ook niets meer

Audi SQ7 en SQ8 krijgen benzinemotor

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Politie plukt paarse Audi RS 3 van de weg die vier keer zo luid is als toegestaan

Dit zijn zes betaalbare hatchbacks die veel sneller zijn dan dat ze eruit zien

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
